به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، زهرا عربشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز پیش از ظهر امروز در کارگروه مشترک اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: ۴۹ روستای گردشگری در استان البرز وجود دارد که می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از ثبت ملی ۲۳۰ اثر تاریخی در البرز خبر داد و بیان کرد: وجود جاده چالوس، سایت پرواز و باغ لاله ها در البرز از دیگر عواملی هستند که به صنعت گردشگری استان کمک می کنند.

این مقام مسؤول افزود: استان البرز مزیت های زیادی در حوزه تقویت صنعت گردشکری دارد که در این میان می توان به وجود اشکال مختلف اقلیمی در این استان از جمله فضای کوهستانی، موقعیت بیابانی و حتی وجود رودخانه اشاره کرد.

عربشاهی با بیان اینکه البرز می تواند به «بهشت گردشگری ایران» تبدیل شود، ادامه داد: جایگاه استان البرز در طرح های ملی و فرادستی باید مورد توجه قرار گیرد؛ موقعیت جعرافیایی این استان، همجواری به پایتخت و نزدیک بودن به مراکز سیاسی از دیگر مزیت های استان البرز است.

وی افزود: حدود ۳۰ شرکت خصوصی و دولتی در البرز مستقر هستند که از این نظر بیشترین تعداد مشارکت بخش خصوصی در کشور را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اظهار کرد: ۶۰ جلسه برگزار شده اقتصاد مقاومتی در استان البرز حدود ۳۵۰ مصوبه اصلی داشته است که در این میان ۸۵ درصد مصوبات اجرایی شده اند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/