به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد، عظیم آسوده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: در دهه وقف امسال آمار کل موقوفات ۵ هزار و ۵۷۵ موقوفه است  و همچنین ۱۱ هزار و ۳۲۸ بقعه که ۱۶۸ بقعه متبرکه در سامانه جامع ما ثبت‌شده است در آمار قرار دارد.

وی افزود: از دهه وقف گذشته تا به اکنون ۱ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان اجرایی شده است که در این مبلغ هم نیت مذهبی در آن بوده و هم نیت‌های خیریه و نیز نیت‌های اجتماعی مانند  مدارس و مساجد و امور موقوفه وجود داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: ۵۱ مورد وقف جدید نیز داشته‌ایم که ارزش آن بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

آسوده ادامه داد: از خراسان شمالی به سطح کشور مبلغ اعزام‌شده است که دراین‌بین ۱۵۲ مبلغ فقط به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند و قابل‌ذکر است این مبلغ‌ها از افراد بومی استان نیز بوده‌اند که با توجه به مناسبت‌ها و مراسمات مختلف اعزام می‌شدند.

وی در ادامه از صدور احکام هیئت‌امنای مساجد و امام زادگان خبر داد و افزود: در این خصوص ۱۱۶۲ حکم صادرشده و همچنین برای انجمن یاوران وقف نیز ۳۰ مورد حکم به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به اعتبارات اخذشده از سفر رهبری نیز اشاره کرد و تأکید کرد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای مساجد ۸۰۰ میلیون تومان بوده که از این عدد مبلغ ۱۲۰ میلیون آن جهت تعمیر و تجهیز مساجد مصرف‌شده است.

آسوده از برگزاری آزمون حفظ و تفهیم قران کریم خبر داد و بیان داشت: بیش از  ۲۲۰۰ شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف حفظ و مفاهیم قران کریم را در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته است همچنین به شرکت‌کننده‌ها مدرک اعطا شد.

وی  از اجرای طرح تربیت حافظان قران کریم که شامل ۵۲۰۰ نفر بوده خبر داد و افزود:  کسی که در این طرح ثبت‌نام می‌کند سال آینده دیگر اجازه ثبت‌نام جدیدی را ندارد چراکه در سامانه کد ملی ثبت می‌شود و هر شرکت‌کننده سال‌های بعد می‌تواند تمهیدات لازم را از سر گیرد و روند جزء خود را ادامه دهد.

آسوده در پایان از برگزاری دوره قاریان قرآن کریم برای ارتقای آن‌ها به سطح بین‌المللی خبر داد.

انتهای پیام/