به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهرداد مرادمند اظهار داشت: تیران و کرون از فجر پارسال تا امسال نزدیک به ۲۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان را افتتاح کرده است.

وی با بیان اینکه اصفهان نیز از بعد تخصیص اعتبارات برای انجام پروژه ها رتبه اول را کسب کرده است، ادامه داد: در شهرستان اصفهان ۱۱ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان از فجر تا فجر امسال اجرایی شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: ۲۰۶ پروژه به مناسبت ایام الله دهه فجر از سوی جهاد کشاورزی اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۴۴.۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه ها ۹۱۶ فرصت شغلی ایجاد می شود که در راستای بهره مندی ۴ هزار و ۶۳۰ خانوار صورت می گیرد.

مرادمند اظهار داشت: ۶۸ پروژه در حوزه آب و خاک و فنی و مهندسی، ۴۱ پروژه در عرصه تولیدات دامی، طیور و آبزیان، ۳۷ پروژه در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۳۲ پروژه تولید قارچ، ۱۷ پروژه مربوط به عشایر و ۱۱ پروژه در زمینه صنایع کشاورزی است.

وی اعلام کرد: بخشی از تامین اعتبارات از طریق تسهیلات بانکی است که در راستای به ثمر رساندن پروژه ها بود و بخشی هم آورده شخصی متقاضاین و بخشی هم از طریق خودیاری توسط صاحبان پروژه ها تامین شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در قالب اجرای پروژه ها سبب پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی کاری می شود که نوید خوبی را به همراه دارد و در آینده اشتغالزایی زیادی را به همراه خواهد آورد.

وی اعلام کرد: ۷۹۶ میلیارد تومان هم اعتبارات از فجر سال گذشته تاکنون در حوزه مکانیزاسیون آب، خاک، صنایع، حوزه طیور، دام، آبزیان، باغبانی و زراعت تخصیص یافته است.

مرادمند بیان داشت: ۳۶ پروژه شاخص در حوزه جهاد کشاورزی داریم که هریک از این پروژه ها اعتباری بیش از یک میلیارد تومان برای آن صرف شده است.

وی گفت: استان اصفهان یکی از استان های صنعتی و گردشگری شناخته شده است که بخش کشاورزی نیز در این استان از بخش های مهم است که در تولید محصولات دامی، باغی و برخی از محصولات زراعی سرآمد است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: سطح اراضی کشاورزی در اصفهان حدود ۵۶۸ هزار هکتار است که قابل کشاورزی است و حدود پنج درصد مساحت استان شامل ۱۰.۷ میلیون هکتاری را شامل می شود.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری