به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، محمدرضا برکت صبح امروز_سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۸_در نشست خبری «سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: پروژه اجلاس از هفت سال پیش عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شد و قرار بود با اعتبار اولیه صد میلیارد تومان با حمایت دولت ساخته شود، اوایل روند پیشرفت پروژه خوب بود، اما با توجه به اینکه دولت تنها بخش کوچکی از تعهدات مالی خود را پرداخت کرد و شهرداری را در اجرای این پروژه ملی تنها گذاشت، پروژه رو به رکود و سکون رفت.

وی افزود: ردیف اعتباری پروژه اجلاس در دو بخش تعریف شده بود که یکی از آن ردیف‌های اعتباری شهرداری مرکزی و بخش دیگر برعهده منطقه شش شهرداری اصفهان بود درحالی که قسمت اعظم بدهی‌ها به پیمانکاران باقی مانده بود.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته نوسانات قیمت ارز و مشکلات درخصوص تأمین اجناس مورد نیاز مشکلاتی را در روند احداث پروژه اجلاس ایجاد کرده بود، گفت: توجه به اینکه هر یک روز معطلی در اجرای پروژه اجلاس مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد می‌کرد، شهردار اصفهان با رای زنی شورای شهر تصمیم گرفت که کل تأمین اعتبار پروژه را به منطقه شش انتقال دهد که در سال گذشته با این تصمیم مهم حدود ۳۵میلیارد تومان از بدهی‌های قبلی و مطالبات پیمانکاران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری منطقه شش حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه به پروژه اجلاس اختصاص یافته است، تأکید کرد: درصد پیشرفت این پروژه هر دوهفته یکبار توسط شهردار اصفهان در جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر رصد می‌شود.

برکت با بیان اینکه در آخرین روزهای سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان مناقصه درخصوص پروژه سالن اجلاس برای پیمانکاران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مناقصه معاونت عمران شهرداری اصفهان در خصوص پیمانکاران پروژه اجلاس است.

مدیرمنطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه اجلاس بخش‌هایی همچون هتل و مجموعه‌های تجاری نیز دارد که قرار بود توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شود از این رو بنا داریم سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب تا همزمان با پروژه سالن اجلاس، هتل و مجموعه‌های تجاری آن نیز ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سالن اجلاس شامل محوطه سازی، سالن اصلی، سالن های جانبی، ویلاهای وی آی پی و دفاتر کار بنا بر صحبت شهردار اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اما در بدبینانه‌ترین حالت سه ماه نخست سال ۹۹ را برای افتتاح این پروژه اعلام می کنیم.