به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از آزادراه تهران_شمال در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه عظیم نیازمند اتحاد و همدلی ملی است و تا این مرحله‌ای که اکنون قرارگرفته نیز، جای تقدیر از دست‌اندرکاران آن دارد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین پروژه مهندسی ایران در حوزه مهندسی سویل در این پروژه قرارگرفته است وامیدواریم مشکل تردد و ترافیک، بعد از بهره‌برداری از این پروژه و انجام راه‌سازی جدید رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه انجام پروژه آزادراه تهران- شمال، افق مهمی پیش روی آینده مهندسی کشور ما قرار می‌دهد اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و استفاده از رویه بتنی به‌صورت گسترده در این پروژه اعمال‌شده است که خود نکته قابل‌توجهی است.

به گفته آخوندی بخش نخست اجرای این پروژه در منطقه یک، با طول ۳۲ کیلومتر، ۱۸ دستگاه پل و تونل اجراشده است که در هر طرف حدود ۱۶ کیلومتر تونل وجود دارد.

وی در ادامه گفت:همچنین نخستین تونل این منطقه، تانل نام دارد که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ متر از آن اجراشده و یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های جاده‌ای استان البرز به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر مشتمل بر ۴۴ تونل است و کل طول مسیر منطقه دو پروژه آزادراه تهران_شمال ۲۲ کیلومتر است که ۶۷ درصد از تونل‌های این مسیر اجرایی شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: تهویه تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری و دفع آب‌های زیرزمینی در دو طرف این پروژه، اتفاق بزرگ و عظیم در بحث مهندسی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه کنترل آتش نیز در تونل عظیم البرز در دستور کار مهندسان قرار دارد، یادآور شد: طول مسیر با بتن کاری رویه دارای مقاومت لازم است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود گفت: ایران در تولید سیمان از سنگ‌های معدنی برای رسیدن به قیر استفاده می‌کند که با این روش هزینه بتن‌کاری مسیر از هزینه انجام آسفالت، کمتر شده و عمر مفید آن نیز تا ۵۰ سال ادامه می‌یابد.

لازم به ذکر است طی این بازدید مقرر شد، اتصال حفاری دو طرف تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر انجام شود.

انتهای پیام /۳۳۹۳