به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، مرتضی رضایی پیش‌از روز امروز در همایش روز جهانی تخم‌مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، گفت: پروتئینی که بدن انسان به آن نیاز دارد با بهره‌گیری از صنعت دام‌پروری محقق خواهد شد و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش غذایی محصولات تولیدی در حوزه دام‌پروری کشور است.

وی با اشاره به تأمین نیازهای متفاوت کشور به کمک صنعت دام‌پروری، اظهار کرد: برای مثال می‌توان به تأمین صنایع دارویی، پرورش تخمگذارهای تجاری، جوجه‌کشی، کشتارگاه‌ها و یا صنایع فرآوری تخم‌مرغ اشاره کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی پایداری صنعت دام‌پروری با بیان اینکه ایران گام‌های بلندی برای تأمین نیازهای صنعت دام‌پروری برداشته است، گفت: در حال حاضر میزان تولیدات شیر خام کشور ۱۰ میلیون تن است که در سال گذشته بیش‌از یک میلیون تن از این تولیدات را صادر کرده ایم.

به گفته رضایی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، فعالان صنعت مرغ تخم‌گذار و مرغداری‌ها را، با مشکل مواجه کرده است و خوشبختانه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور این طغیان آرام گرفته و اکنون شرایط بهبود یافته است.

وی یادآور شد: سعی داریم با برنامه‌ریزی دقیق و منطقی در سال آینده مرغ‌های بومی را ساماندهی کرده و بیش‌از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ از این مرغ‌ها را تولید کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین از راه‌اندازی سیستم خوداتکایی روستایی خبر داد و اضافه کرد: مرغ‌های ساماندهی شده بیش از ۵۰ درصد از خوراک خود را از طبیعت تأمین می‌کنند و باید به این اصل توجه ویژه داشته باشیم و شرایط را برای تغذیه آنان فراهم کنیم.

رضایی در پایان با اشاره به اهمیت تهیه سند آمایش سرزمین در خصوص صنعت مرغ تخم‌گذار، خاطرنشان کرد: در برخی از مرغداری‌ها میتوانیم تا ۴۰ درصد توسعه، ایجاد کرده و به صادرات بیشتر دست یابیم.

انتهای پیام/۳۳۹۳