به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، نظر افضلی پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی تخم‌مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، گفت: مردم جهان در این برهه از زمان که با افزایش هر روزه جمعیت نیز همراه هستیم برای ادامه زندگی خود نیازمند تولیدات دام و طیور هستند.
وی از تولیدات دو نیم میلیون تنی دام و طیور در کشور خبر داد و افزود: در این میان ۸۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در طول یک سال کشور تولید می‌شود که طبق برنامه ششم‌توسعه لازم است این تولیدات به بیش‌از یک و نیم میلیون‌تن برسد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران را پنجمن کشور در حوزه تولیدات تخم‌مرغ آسیا برشمرد و ادامه داد: در دنیا دوازدهمین کشور تولید تخم‌مرغ هستیم و توانایی بالایی در این زمنیه داریم.
افضلی بیان کرد: نوسانات ارز در قیمت تخم‌مرغ نیز تأثیرگذار بود که البته با ثبات در قیمت‌ها است که خواهیم توانست مشکلات صنعت مرغ‌ تخم‌گذار را نیز توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از فنّاوری‌های جدید و مطالعه در حوزه صنعت تخم‌مرغ می‌توانیم گام بلندی برای رسیدن به هدف خود پیدا کنیم و زنجیره‌های مسیر اصلی توسعه را فراهم خواهیم کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود یی از دلایل بروز وقفه در تولید صنعت تخم‌مرغ کشور را شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان دانست.
انتهای پیام/۳۳۹۳