به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهدی مهرور امروز  به آلودگی هوای شهرهای کرج و فردیس اشاره کرد و گفت: با عنایت به گزارش هواشناسی استان اقدام به تشکیل جلسه اضطراری در سطح استان داشتیم.
وی افزود: طبق دستور وزارت کشور رصد لحظه به لحظه عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان استان البرز در دستور کار قرار گرفت و گزارش عملکرد این مدت ابلاغ شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای کنترل آلودگی هوا اجرای زوج و فرد در محدوده مرکزی کرج بود که به اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: همچنین افزایش حمل و نقل عمومی و سرویس‌دهی بیشتر به تردد عمومی مردم از جمله اقداماتی است که نیازمند همراهی و همدلی مسئولان است.
مهرور به ایجاد آلایندگی توسط کارخانه‌های اطراف شهر اشاره کرد و یادآور شد: توقف کارخانه‌جات آلاینده ضروری بوده و این اقدام در چند روزه اخیر اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره راهور، جمعیت هلال‌احمر استان و مرکز مدیریت اورژانس و شهرداری ها از جمله ادارات خدمات‌رسانی هستند که مکلف هستندهمکاری و همراهی کافی را داشته باشند.
وی در پایان از تعطیلی مهدکودک‌ها در روز پنج شنبه خبر داد و اضافه کرد: مهدهای کودک این استان به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا تعطیل است و به مدیران مدارس نیز توصیه می‌شود با دانش‌آموزان همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/و