به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه اکنون نیروگاه شهید منتظری اصفهان به دلیل محدودیت تأمین گاز، فعال نیست، گفت: در حال حاضر برخی نیروگاه‌های استان به سمت مصرف گاز مایع رفته‌اند و مقدار اندک حدود ۳ میلیون مترمکعب در شبانه روز مصرف می‌کنند.

مصطفی علوی درباره هشدارهایی پیرامون قطعی برق به دلیل کاهش فشار گاز نیروگاه‌ها، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته مصرف گاز کشور به دلیل افزایش سرما و بارش برف در استان‌های شمالی بالا رفته است. در شمال کشور به دلیل قطع جریان برق و بارندگی و بارش سنگین برف تنها منبع انرژی مردم آن منظقه گاز بود.

وی با بیان اینکه گاز به وسیله خطوطی متصل به هم به تمام نقاط کشور منتقل می‌شود، گفت: زمانی که برداشت گاز زیاد می‌شود فشار خطوط گاز افت پیدا کرده و حتی رفع این مشکل تاحدودی زمان بر خواهد بود، همچنین آثار ناشی از افت فشار گاز حتی بعد از اینکه سرما کمتر شد، تا مدتی مشهود است تا خطوط پر و شبکه گازرسانی کشور به حالت تعادل برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تقدیر از مردم اصفهان و صرفه جویی گاز به خصوص در بخش خانگی، اظهار کرد: اصفهان در بخش خانگی چندان افزایش مصرف گاز نداشته و با توجه به اینکه تأمین برق وابسته به گاز است، انتظار صرفه جویی در مصرف گاز از مردم وجود دارد، چراکه حتی اگر یک شعله را کم کنند موجب می‌شود تا شرکت گاز سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را تأمین کند تا از سوی دیگر مردم دچار قطعی برق نشوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط خاص و اضطراری از لحاظ تأمین گاز قرار داریم، تصریح کرد: متاسفانه اکنون نیروگاه شهید منتظری اصفهان به دلیل محدودیت تأمین گاز، فعال نیست، البته این تصمیم براساس هماهنگی ستاد شرکت ملی گاز و دیسپاچیک توانیر صورت گرفته است.

علوی با بیان اینکه توانیر هشت یونیت ۱۱۲۰ مگاواتی دارد اما طی هماهنگی با توانیر تهران مقرر شد تا تأمین سوخت این میزان تولید برق، از گاز خارج شود، ادامه داد: استفاده از سیستم گاز مایع در نیروگاه شهید منتظری پلمب شده و به دلیل آلودگی شهر اصفهان اجازه بهره گیری از سوخت مازوت را ندارد، به همین دلیل فعالیت این نیروگاه متوقف است تا زمانی که دیسپاچیگ تهران اجازه مصرف دهد.