اقتصادی » بازار و بورس » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1023041
جمعه - 27 آبان 1401 - 13:31
نگاهی به عملکرد بورس در هفته چهارم آبان ماه

توقف تالار شیشه‌ای

بورس در هفته چهارم آبان ماه بر خلاف هفته‌های طلایی دوم و سوم آبان ماه آن روی خوش خود را ندید و حالت نوسانی را تجربه کرد و در نهایت با ریزش ۸هزار واحدی هفته را به پایان رساند. با این وجود هنوز امیداوری ها به روند صعودی بازار سرمایه وجود دارد.

توقف تالار شیشه‌ای

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بورس در هفته چهارم آبان ماه بر خلاف هفته‌های طلایی دوم و سوم آبان ماه آن روی خوش خود را ندید و حالت نوسانی را تجربه کرد و در نهایت با ریزش ۸هزار واحدی هفته را به پایان رساند. با این وجود هنوز امیداوری ها به روند صعودی بازار سرمایه وجود دارد.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به آنچه که بازار سرمایه در هفتم چهارم تجربه کرد.

روز شنبه بورس آغاز خوشی را شروع کرد و به پایان رساند.و رشد حدود ۱۲هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از ۴هزار واحدی به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد نیز حدود ۴هزار میلیارد تومان به ثبت رسید. و حقیقی ها در پایان این روز بیش از ۳۰میلیارد تومان خارج کردند.

در روز یکشنبه خبری از سبز پوشی این بازار نبود و پس از چند روز مسرت بخش در این بازار کام سهامداران تلخ شد و با رنگ قرمز به پایان رسید و شاخص کل بیش از ۶هزار و ۹۳۷واحد افت را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز ۸۰واحد کاهش یافت.

ارزش معاملات خرد نیز به حدود ۳هزار و ۳۸۵میلیارد تومان رسید و حقیقیهادر این روز ۳۱۰میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

روز دوشنبه نیز بازار میلی به صعود نداشت و رنگ قرمز تکرار شد. و شاخص کل در این روز ۱۰هزار ۹۶۸واحد افت را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز با وجودی که در مدار مثبت بود در نهایت با ۳هزار و ۱۰واحد افت به پایان رسید.

ارزش معاملات خرد نهایتاً به حدود ۳هزار و ۲۸۰میلیارد تومان رسید. همچنین حقیقی‌ها در این روز حدود ۶۸۰میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

روز سه شنبه بر خلاف دو روز گذشته دوباره بر مدار مثبت قرار گرفت و امیدواری‌ها به بورس برگشت. در این روز شاخص کل بورس عدد ۲هزار و ۲۸۰واحدی را ثبت کردند.

شاخص هم وزن نیز هم سو با شاخص کل حدود هزار واحدی رشد داشت. ارزش معاملات خرد نیز به ۲هزار و ۶۶۵میلیارد تومان رسید. حقیقی ها بر خلاف روز دوشنبه پول کمتری از بازار خارج کردند و این رقم ۲۷۹میلیارد تومان بود.

و اما روز پایانی هفته چهارشنبه، در این روز با وجود اینکه در ابتدا روند کاهشی در پیش گرفته شد ولی همانند روز سه شنبه پوشش بورس سبز رنگ شد و شاخص کل حدود ۳هزار و ۱۵۰واحد رشد داشت.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزارو ۷۰۰واحدی واحدی مواجه شد. ارزش معاملات خرد با افت همراه شد و به رقم ۲هزار و ۴۹۲میلیاردتومان رسید. حقیقی ها نیز در این روز ۲۰۰میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

با توجه به وضعیت بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت اگر ارزش معاملات خرد بازهم کاهشی شود این هفته نیز بازار نوسانی را تجربه خواهد کرد گرچه شرایط داخلی و بین الملل بر بازار اثرگذار است از طرفی بازار هنوز تشنه عرضه و تقاضا است و در صورتی این بورس به هیجان می افتد که ارزش معاملات خرد بالا رود. حال باید دید این هفته چه بر حال و روز بازار سرمایه می‌گذرد.

نجمه کریمیان