به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی، با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات به زائران سفارت و سرکنسولگری ایران فعالیت‌های خود را در ایام اربعین ۲۴ ساعته کرده و با ایجاد پایگاه‌های کنسولی در مناطق مختلف عراق به ارائه خدمات کنسولی به زائران کرده‌اند، ادامه داد: در چند روز گذشته اینجانب از گذرگاه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه بازدید کردم و هماهنگی‌هایی را نیز در ارتباط با خدمت رسانی شایسته به زوار عزیز کشورمان بامسئولان عراقی و ایرانی انجام داده‌ام.

ایرج مسجدی گفت: روز گذشته در جمع مشایخ و موکب‌داران عراقی در شهر «کوت» حضور پیدا کردم و از مهمان‌نوازی بی‌نظیر دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر کردم.

مسجدی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی یک افتخار بزرگ برای همه ما است، ادامه داد: ما هر بار که از مسئولان و مردم عراق بابت تلاش‌ها و میزبانی‌های گرم‌شان قدردانی می‌کنیم آن‌ها اظهار شرمندگی می‌کنند که چرا بهتر و بیشتر نتوانستند به زائران اربعین حسینی خدمت کنند.

مسجدی گفت که در جمع عده‌ای از موکب داران ایرانی در کاظمین نیز تاکید کردم: زائران باید بدانند ضعف زیرساخت‌ها و حضور چند ده میلیونی زائران در یک زمان مشخص مشکلات و سختی‌هایی را برای این سفر تحمیل می‌کند که بعضا گریزناپذیر هستند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که میزبان اصلی اربعین ملت عزیز و سخاوتمند عراق است و دولت و این کشور شبانه‌روز در تلاش هستند تا امنیت زائران را تأمین کنند و ملت ایران در بخش کوچکی از این کار بزرگ(مهمان نوزای اربعین) مشارکت می‌کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: ما افتخار می‌کنیم همان طور که در هنگام جنگ با داعش و بازسازی عتبات عالیات در کنار دولت و ملت عراق بودیم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی نیز در کنار  مردم همسایه دوست و برادر عراق قرار داریم.