به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، از رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد پلیس در مقایسه با گذشته خبر داد و یکی از توصیه های ایشان به پلیس را، تسریع و شتاب بخشی در اجرای ماموریت های پلیس بیان کرد.

سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به دیدار فرماندهان پلیس با مقام معظم رهبری، رضایت ایشان از عملکرد پلیس در مقایسه با سالهای گذشته را عنوان کرد و در بیان سخنان رهبر گفت: ” نیروی انتظامی همواره در مقابل چشم مردم قرار دارد و مردم، جایگاه نیروی انتظامی را به کل نظام و نیروهای مسلح تعمیم می دهند که حاکی از مسئولیت سنگین نیروی انتظامی است.”

وی توصیه های مقام معظم رهبری به پلیس را، شتاب بخشی در اجرای ماموریت ها، مقتدر بودن، عادل و هوشیار بودن عنوان کرد و افزود: تلاش ما براین است که در حوزه اقتدار با قانون شکنان و هنجارشکنان برخورد کنیم. زیرا نیروی انتظامی تضمین کننده اجرای قوانین و مقررات است و اقدامات پیشگیرانه در دستورکار نیروی انتظامی قرار دارد.

سردار معصوم بیگی در بیان وضعیت جرائم در استان اصفهان گفت: در حوزه نزاع منجربه جرح  و مراجعه به پزشکی قانونی در سال ۹۶، ۳۷ هزارو ۷۵۱ نفر تحت معاینه پزشکی قانونی قرار گرفته اند که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش داشته و اصفهان را در رتبه چهاردهم قرار داده و در مقایسه با میانگین کشوری ۶۷۲ نفر به ازای ۱۰۰هزار نفر، نسبتا مناسب است.

وی افزود: در ۹ سال اخیر، کمترین نزاع منجربه جرح درسال ۹۶ ثبت شده و البته در ۵ سال اخیر، بطور مستمر با کاهش جرم نزاع منجربه مراجعه به پزشکی قانونی مواجه بوده ایم. معصوم بیگی گفت: در ۱۵ شهرستان استان اصفهان نیز شاهد کاهش نرخ جر م نزاع منجربه جرح بوده ایم که بیشترین کاهش مربوط به نائین بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، از کاهش ۳/۷ درصدی متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر در اصفهان خبر داد و افزود: ۲۰۳ نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند که جایگاه اصفهان در متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را در رتبه دوازدهم در سطح کشور قرار داده است.

ضمن آنکه، رتبه اصفهان در شیوع مصرف مواد مخدر ۲۲ است. وی از اجرای ۱۳۰۰ طرح پاکسازی در نقاط مختلف و کشف بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر خبر داد.

سردار معصوم بیگی از برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صحبت کرد و گفت: چهل سال امنیت پایدار، طرح دیگری است که علیرغم همه دشمنی ها توانسته ایم در مقابل توطئه ها مقاومت کنیم.

وی تقدیر از گروه های ۴۰ نفره شهدا، جابنازان، اسرا و موارد دیگر را بخشی از برنامه های نیروی انتظامی در دهه فجر اعلام کرد.

معصوم بیگی با ابراز نگرانی از آالودگی هوا، از چند اقدام ویژه با همکاری شهرداری اصفهان خبر داد که از جمله می توان به طرح دیده بان اشاره کرد. وی گفت: برای اجرای این طرح، تیم هایی را تشکیل داده ایم که خودروهای درحال تردد در سطح شهر را تحت معاینه فنی قرار می دهند.

فرمانده انتظامی استان با توصیه اکید به مردم برای خودداری از نگهداری هرگونه ارز، پول نقد، سکه و اشیای قیمتی در منزل و داخل خودرو، از شناسایی ۱۲۲ باند سرقت در سال جاری در استان اصفهان خبر داد که بیشترین فراوانی بترتیب مربوط به سرقت منازل، داخل خودرو، سرقت از اماکن، سرقت احشاء و سرقت به عنف بوده است.

همچنین، بیش از ۳۰ درصد رشد در دستگیرشدگان سرقت داشته ایم. معصوم بیگی در حوزه قاچاق به کشف ۷۲۹ خودرو حامل کالای قاچاق در یک ماهه اخیر اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه، ۱۱ درصد رشد داشته، ۵۷۸ انبار شناسنامه دار شده اند و با ۳۷ باندجعل و کلاهبردار  در استان اصفهان برخورد شده است.

وی از راه اندازی سامانه نمایشگاه مجازی انبار مکشوفه خبر داد که در تهران عملیاتی شده و بزودی در کل کشور   تحقق می یابد.

وی با ابراز تاسف از آمار بالای جان باختگان و مجروحان ناشی از تصادف گفت: ۹ هزارو ۱۵۰ نفر در شهرها و ۵هزارو۴۰۱ نفر در جاده ها مجروح شده اند و حدود ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت تجمیع خطوط ۱۱۰در شفاف سازی آمار و تحلیل جرم، امکان تجزیه و تحلیل شرایط امنیتی استان بصورت انلاین، ارتقائ ضریب امنیتی استان را از دستاوردهای تجمیع خطوط ۱۱۰ خواند.

وی افزود: در یکماهه اخیر، یک میلیون و ۳۳۹ هزارو ۹۹۸ تماس با ۱۱۰گرفته شده که روزانه ۴۵۰۰ تماس را شامل می شود.

معصوم بیگی در راستای ارتقای امنیت محلات و مناطق مختلف، کلانتری ها را مهمترین هدف نیروی انتظامی در حوزه درون سازمانی برای ارتقای مهارت کارکنان با تمرکز بر آموزش، توسعه امکانات، افزایش قدرت تحرک و استفاده از ظرفیت های مردمی پلیس افتخاری در حوزه برون سازمانی، اقدامات پیشگیرانه و افزایش سطح آگاهی مردم، استفاده از پایش های اجتماعی، نگهبان های محله و مجتمع های مسکونی و همکاری موسسات حفاظتی و مراقبتی بیان کرد.