به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از بهداشت نیوز/ تاکنون برای همه ما پیش آمده است که نتوانید غذا خوردن خود را کنترل کنید؟ با این گزارش از سرویس ترجمه بهداشت نیوز همراه باشید تا ببینید متخصصان در این زمینه چه راه هایی را برای کنترل آن ها پیشنهاد می کنند.

۱- اگر برای شما پیش آمده است که بعد از خوردن غذا به سختی نفس می کشید، بدون شک بدانید که بیش از اندازه غذا خورده اید. بابد توجه داشت که بین احساس سیری و پر خوری تفاوت زیادی وجود دارد. به گفته محققان بدن ما برای تشخیص سیری به زمان نیاز دارد. بعد از خوردن مقداری از غذایتان با خوردن یک لیوان آب یا حرف زدن با کسانی که همراه شماست، می توانید به بدن خود زمان بدهید تا به شما پیغام سیر شدن را بدهد.

۲- یکی دیگر از عادت های بد غذایی این است که قبل از خواب شیرینی بخورید. ممکن است دلیل این اتفاق این باشد که شما در طول به اندازه کافی غذا نخورده اید یا شاید هم ممکن است این کار ریشه در کودکی شما داشته باشد، به گونه ای که در دوران کودکی والدین شما خوردن شیرینی را برای شما محدود کرده بوده اند.

۳- این یک باور غلط است که خوردن فست فودها زمان کمتری نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد افراد تمام افرادی که اضافه وزن دارند، سریع تر از افراد دیگر غذا می خورند. غذا خوردن در یک محیط آرام می تواند به شما کمک کند تا غذای خود را آرام تر بخورید. غذا خوردن روی میز کار و داخل ماشین نیز به هیچ وجه برای افراد توصیه نمی شود. همچنین غذا خوردن با خانواده و دوستان نیز در این مورد می تواند به شما کمک بزرگی بکند.

۴- برخی از ما این باور را داریم که حتما باید ته ظرف غذای خود را با خوردن تمام محتویات آن تمیز کنیم، اما این اصلا ایده خوبی نیست. برخی از والدین این باور را در زمان کودکی و یا نوجوانی برای ما جا می اندازند. برای ترک این عادت بهتر است که در ظرف های کوچک تر غذا بخورید تا متوجه شوید که شما با مقدار کمتری از غذا هم می تواند سیر شوید.

۵- برای بسیاری از شما پیش آمده است که در حالی که مشغول تماشای برنامه های تلویزیون هستید، ناگهان متوجه می شوید که مقدار زیادی خوراکی خورده اید. باید ای را در نظر داشت که فقط باید زمانی خوراکی بخورید که گرسنه هستید. راه حل این مشکل این است که در خانه و محل کار خود خوراکی های سالم داشته باشید تا زمانی که گرسنه شدید، به سراغ خوراکی های ناسالم نروید.