به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه هایی را پیرامون پیشگیری از سرقت در معابر و اماکن عمومی به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ احمد کرمی، اظهار داشت: از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانک خودداری کرده حتی الامکان از چک‌های بانکی استفاده کنید، از حمل و نقل پول نقد زیاد و اقلام قیمتی خود بصورت پیاده در هر شرایطی بپرهیزید،از جابجایی وحمل غیرضروری اسناد و مدارک باارزش خودداری کنید.

وی افزود: از شمارش پول در انتظار عمومی که موجب تحریک سارقان می شود، بپرهیزید، چنانچه به اقتضای شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستید، از وسائط نقلیه عمومی استفاده کرده و از سوار شدن به اتومبیل های متفرقه شخصی مخصوصاً در مسیرهای پرت، خلوت و خارج شهر خودداری کنید.

سرهنگ کرمی ادامه داد: هنگام دریافت پول و خروج از بانک مراقب اطراف خود مخصوصاً موتورسواران مشکوک باشید، در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستید، وضعیت داخل اتومبیل از قبیل درها، شیشه بالابر و … را بررسی کنید درصورت مشاهده موارد مشکوک یا حرکات و صحبت های نابجا، بصورت معقول از خودرو پیاده شده و از مردم کمک بگیرید و با به خاطر سپردن شماره پلاک، رنگ و سایر مشخصات آن نیروی انتظامی را مطلع کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: در صورت مشاهده تغییر مسیر بی تفاوت نبوده سریعاً به راننده متذکر شوید، در بین راه از قبول هر گونه خوردنی و نوشیدنی از راننده و مسافران بپرهیزید، استفاده از وسائل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به ویژه برای خواهران اطمینان بخش تر است، بنابراین توصیه می شود در صورت تنها بودن از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید.

سرهنگ کرمی بیان داشت: توصیه می شود شب ها از سوار شدن به خودروهای شخصی جهت تردد اجتناب کنید و برای تردد به مناطق حاشیه ای و خلوت شهر بهتر است از وسائل نقلیه شخصی دیگران استفاده نکنید.

وی ابراز داشت: پول نقد، زیور آلات و اشیاء قیمتی خود را در معرض دید راننده و سرنشینان قرار ندهید، در پایانه های مسافربری وسائل شخصی خود را به افراد ناشناس نسپارید.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: از کیف و سایر وسائل همراه خود فاصله نگیرید، اگر قصد معامله ای دارید که به حمل پول نقد نیازمند است، نزد افراد ناشناس از آن صحبت نکنید.

سرهنگ کرمی تاکید کرد: چنانچه در صندوق عقب خودرو وسائلی دارید، به هنگام برداشتن آن اندکی صبر کنید و بعد از پیاده شدن راننده از اتومبیل خارج شوید و در صورت پنچر شدن مشکوک و غیرعادی اتومبیل پول نقد و اشیاء قیمتی خود را در جای مطمئن قرار داده و پس از قفل کردن درها با هوشیاری کامل نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید.