به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از رشد مصرف بنزین و CNG در استان اصفهان خبر داد.

عبدا… گیتی منش در گفتگو با ربیع افزود: در سه ماه نخست امسال ۷۵۰میلیون لیتر بنزین توزیع شده است و میزان مصرف سوخت CNG نیز رشد ۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: مصرف بنزین نیز طی سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای هشت درصد رشد بوده است.

گیتی منش اظهار داشت: عمده افزایش مصرف بنزین یورو ۴ و سوپر در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته، مربوط به بخش حمل و نقل زمینی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان همچنین از جایگزینی ۲۵ درصدی سوخت بنزین با CNG

خبر داد و اظهارداشت: توسعه صنعت CNG به عنوان سوخت پاک و جایگزین و کاهش مصرف بنزین و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی یکی از اولویت های اصلی شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

گیتی منش با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۱۶۰جایگاه فعال CNG است، اعلام کرد:

همچنین امسال در تامین و ارسال نفت گاز به نیروگاه های تولید برق اصفهان افزایش ۳۳۴ درصدی داشته ایم

و بیش از ۲۱۷ میلیون لیتر نفت گاز در سه ماهه اول سالجاری برای نیروگاه های تولید برق استان تامین سوخت داشته ایم. وی تاکید کرد: تامین و ارسال نفت گاز به نیروگاه های تولید برق استان شامل چهلستون، زواره و کاشان نیز ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ درصد رشد در ارسال نفت گاز به این نیروگاه ها داشته ایم.

به گفته وی، فعالیت بدون وقفه در انبارهای نفت شهید محمد منتظری، کاشان، نایین و شهید فندرسکی پور نیز در حال انجام است و با وجود گرمای بی‌سابقه امسال، سوخت‌رسانی گسترده و بدون وقفه به بخش‌های مختلف و متنوع مصرف به ویژه نیروگاه‌های تولید برق استان ادامه دارد.

زهرا زرفشانی