به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: برای شکوفا شدن ظرفیت های استان و توسعه آن باید رفتارها و سبک زندگی را تغییر دهیم.

محمدابراهیم الهی تبار در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات کانون پرورش فکری استان، افزود: اگر جشنواره های فرهنگی مختلفی که در استان برگزار می شود در این تغییر رفتار موثر نباشند برپایی آنها کاری بیهوده است.

وی تاکید کرد که باید همه اقدمات و برنامه های ما هدفمند باشد و بدانیم باید از کجا به کجا برسیم؛ چنانچه ما در حوزه کتابخوانی تفاهم نامه ای را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کرده ایم و حمایت از مولفان، برگزاری جشنواره ها و توجه به فرهنگ غنی کرمانشاه از محورهای اصلی آن است.

الهی تبار به تنوع اقوام، مذاهب، جغرافیا، آب و هوا، زیبایی طبیعت و سوابق تاریخی و تمدنی استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر شهروندان و خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا کنند، تصویر استان کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی بیشتر هویدا می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: باید همگی تلاش کنیم تا در پیروی از رفتار و منش عملی بزرگان دین گام برداریم.

بیش از ۲۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی استان کرمانشاه شرکت کردند و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان در سه گروه سنی تجلیل شد.

الهی تبار در پایان گریزی هم به زلزله آبان ۹۶ زد و گفت: آسیب های روحی، روانی و بهداشتی زلزله برخلاف خسارت های مادی آن در ابتدا به چشم نمی آمد اما همگی از بروز و ظهور آن در ماه های بعدی به ویژه اواخر بهار و تابستان ۹۷ نگران بودند با این حال با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و مسئولان اجرایی فصل گرمای امسال با کمترین مشکل سپری شد.

۲۱ آبان سال ۹۶ زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ثلاث باباجانی و کل استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن ۶۲۰ نفر کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم شدند.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.