به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار امروز در سومین کنفرانس کارآفرینی در سالم جابر ابن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: تجربه‌ای که وزارت کار در استان‌ها دارد، این است که کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها تشکیل می‌شود، زیرا متأسفانه امروز با نظام آموزش عالی مبتنی بر کارآفرینی فاصله داریم.

وی گفت: در حوزه آموزشی باید سه جنبه مورد توجه قرار گیرد، اول آموزش‌های نظری و تئوری، دوم آموزش‌ها تبدیل به فضای تجربی و تجربه شوند و سوم عمق دادن به دانش تجربی برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون گفت: برای کارآفرینی باید فرصت تجربه‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان فراهم شود و اتفاق مطلوب‌تری در حوزه کارآفرینی باید ایجاد شود و انتظار این است که فرصت تجربه کردن و عمق بخشیدن به آموزش‌های تجربی در کنار آموزش نظری برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

منصوری همچنین گفت: نگاه به مقوله کارآفرینی در دانشگاه باید عوض شود و باید استارت‌آپ‌های ما منجر به نتیجه و ایجاد اشتغال مؤثر باشند، در حالی که برخی استارت‌آپ‌ها با اشتغال مؤثر فاصله دارند و ما به عنوان نماینده دولت باید اقدامات پسینی انجام دهیم.

به گفته منصوری، تلاش بر این است که اکوسیستم کارآفرینی برای حوزه‌های مختلف ایجاد شود و از نظر ما نظام حکمرانی کشور باید وارد موج کارآفرینی شود در حالی که هنوز وارد آن نشده است.

وی همچنین گفت: قواعد ما در حوزه کارآفرینی همان مقررات ۵۰ تا ۶۰ سال قبل است و ما برای اینکه این محدودیت‌ها را برطرف کنیم، باید به ایجاد اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد ایجاد بنیادهای عمومی و خصوصی اقدام کنیم.

منصوری جدیدترین نمونه ایجاد بنگاه عمومی و خصوصی را بنیاد هاب در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین عنوان کرد و گفت: باید اکوسیستم‌های تخصصی در زمینه کارآفرینی را ایجاد کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون با بیان اینکه از نظم آموزش رسمی کشور گلایه‌مندیم گفت: ما در عین حال منتظر نماندیم که نیاز آموزشی با فضای کسب و کارآفرینی تطبیق داده شود و فضای کارآفرینی با نیاز بازار کشور باید منطبق شود.

وی گفت: طرح‌های کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه را شروع کردیم و اقدام دیگر در حوزه کارآفرینی این است که باید خلاقیت‌ها و استعدادهای افراد را از دوره پیش از مدرسه شناسایی و آن را تقویت کنیم.