زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس پژوهش و فناوری شرکت انتقال گاز ایران باتاکید بر ارتباط بخش پژوهش شرکت انتقال گاز ایران با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، گفت: درصدد توسعه ارتباط با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان درکشور هستیم تا بتوانیم با مراکز نوآوری و به کار گیری توان داخلی، شاهد رفع چالش ها و مشکلات کشور در صنعت گاز باشیم.

سعید باقری، در گفتگوی اختصاصی با ربیع جایگاه پژوهش در شرکت انتقال گاز ایران را مهم دانست و افزود: خوشبختانه هم اکنون ارتباط خوبی با دانشگاه ها و مراکز نوآوری داریم، چندی پیش برای اولین بار در کشور قرارداد ساخت توربین های زاریا با شرکت های دانش بنیان منعقد شد که در نوع خود، اقدام بی نظیری بود.

وی، با اشاره به اینکه چند طرح دیگر در مناطق ۲ و۵ درحال اجرا است که برای تولید ۱۲ دستگاه توربین در نظر گرفته شده، افزود: هم اکنون همه این طرح ها منتج به نتیجه شده اند و کاربردهای زیادی در صنعت دارند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت انتقال گاز ایران، درباره اهداف و چشم اندازهای بخش پژوهش در شرکت انتقال گاز ایران گفت: رفع نیازها، تامین قطعات و دستگاه هایی که در بحث تحریم موجب بروز مشکلات برای بخش های مختلف ازجمله تاسیسات ایستگاهی و غیره شده اند مهمترین برنامه راهبردی بخش پژوهش و فناوری است.

وی، با اشاره به اینکه پژوهش یک حوزه تصمیم ساز در هر نهادی است، افزود: ما در بخش تعمیرات و تاسیسات با مشکلاتی مواجه بودیم و توانستیم به کمک پژوهش و تولیدات داخلی، این مشکلات را مرتفع کنیم.

باقری، تصریح کرد: امور پژوهش و فناوری شرکت انتقال گاز عهده دار توسعه علمی و ارتقاء توان فناوری، ایجاد پشتوانه علمی و دانشی در راستای تامین نیازها و تثبیت جایگاه تحقیق و پژوهش و گسترش آن در این صنعت می باشد.

وی، ادامه داد: این امور با پیشگامی در امر برنامه ریزی، تعیین اولویت های پژوهشی و توسعه فناوری به تدوین اهداف، راهبردها و سیاست های شرکت انتقال گاز در این حوزه همت گمارده و اولویت های این صنعت را تعیین نموده است و نیز عهده دار سیاستگذاری هدایت امور پژوهش مناطق عملیاتی است.

گفتنی است وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترای مدیریت اجرایی با بیش از ۳۵ سال سابقه کار است، وی ازسال۹۲ در واحد مهندسی شرکت انتقال گاز فعالیت خود را ادامه داد و در سال گذشته به عنوان سرپرست بخش پژوهش و فناوری این شرکت، منصوب گردید.

زهرا نصیری