به گزارش پایگاه خبری ربیع،حمید یزدانی چهارشنبه ۷ فروردین ماه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اداره کل در ایام نوروز اظهار داشت: فعالیت های این کمیته دو ماه قبل از ایام نوروز در قالب آماده سازی تبلیغات و طرح های اطلاع رسانی آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از چاپ نخسین نقشه مسیر گردشگری در قالب ۵ مسیر تاریخی خبر داد و گفت: در این نقشه به جای راهنمای نقطه ای بناهای تاریخی، مسیرهای گردشگری به صورت محور مشخص شده که زائران را برای گردشگری در استان هدایت می کند.

او همچنین به هدایت و راهنمای مسافران خارج از ورودی های استان برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: پایگاه های راهنمای سفر خارج از ورودی های شهر در محورهای تهران-قم، اراد-قم و کاشان- قم مستقر بودند.

یزدانی تهیه و بسته بندی بسته های فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه و آماده سازی نقشه های مسیر گردشگری استان، سی دی های اقلیم بهشت، قم تمدن و زیبایی حاوی ۴۰ کلیپ درباره صنایع دستی و جاذبه های گردشگری استان، کتاب سیمای فرهنگ و طبیعت استان قم و کتابچه سه زبانه راهنمای گردشگری استان قم از جمله اقلام این بسته ها بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انعکاس اخبار لحظه به لحظه مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و در راس آن کمیته اسکان استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعامل با رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این ایام یکی از مهمترین اقدامات کمیته اطلاع رسانی بوده است.

او همچنین با اشاره به نصب بنرها و پوسترهای اطلاع رسانی در سطح شهر و اماکن اقامتی استان اظهار داشت: نصب بنر معرفی سامانه ۰۹۶۲۹ خدمات سفر به مسافران و نیز دریافت شکایات و پیشنهادات از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام است.