زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در برخی مناطق استان مدارس کانکسی داریم اما تعداد آن‌ها در حال کاهش است و ؛در همین زمینه سال گذشته ۷ طرح شهید پناهی در دستورکار قراردادیم تا با مشارکت دولت، بنیاد علوی و خیران تعداد مدارس کانکسی را به حداقل برسانیم.

مدیرکل نوسازی ،تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان در گفتگو با ربیع درباره مدارس کانکسی وتدابیری که برای قرار دادن مدارس جدید در آستانه مهرماه به آموزش و پرورش انجام شده است  گفت: هنوز مدارس و کلاس‌های کانکسی وجود دارد، اما تلاش خواهیم کرد مانند سال گذشته تعدادی از آنها را تبدیل وضعیت کنیم . به زودی کلاس های پیش ساخته جایگزین مدرسه های کانکسی می شود.

تورم،ساخت مدارس را ۵۰درصد گران کرد

مجید نسیمی، با اشاره به اینکه هزینه ساخت مدارس با توجه به تورم حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: امسال عمده پروژه‌های در حال تکمیل در مناطق محروم و کم برخوردار استان است که تلاش می‌کنیم همین تعداد را برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده حدود ۳ هزار کلاس درس در سطح استان اصفهان فرسوده هستند که باید در یک برنامه ریزی کوتاه مدت تا چهارسال نوسازی شوند گفت: تعداد فضاهایی که در حال ساخت و یا تکمیل است با سال‌های گذشته یکسان است.

 نسیمی یادآور شد: امسال  حدود ۴۱ پروژه در قالب ۲۵۰ کلاس درس را تا قبل از مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید برای استفاده دانش آموزان آماده خواهیم کرد ، تفاوت برنامه های امسال برای بازگشایی مدارس با سال های گذشته در این است که این طرح ها اغلب در مناطق محروم هستند و طرح های یک کلاسه، دو کلاسه، سه کلاسه را شامل شده،، تلاش و تمرکز ما روی این موضوع بوده که بتوانیم طرح ها سریعتر تکمیل و تا مهرماه تحویل نماییم.

۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۵۰۰ کلاس درس در استان اصفهان نیاز است

مدیرکل نوسازی استان اصفهان،  با اشاره به اینکه تلاش می کنیم به همین میزان کلاس برای نیمه دوم سال تکمیل و تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح ها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با مشارکت نیکوکاران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه  ۷۵ درصد پروژه‌های مدرسه سازی در استان مشارکتی است افزود: البته رویکرد اداره کل نوسازی این است که طرح های مدرسه سازی به‌صورت ۱۰۰ درصد خیرساز باشد.

نسیمی ، به این موضوع اشاره داشت که از ۱۲ مجمع خیر مدرسه‌ساز در استان  ۶ مجمع فعال است  گفت: اکنون یک هنرستان فنی دخترانه در شهر اردستان در حال تکمیل است که پیگیر هستیم از اعتبارات ملی کمبودهای این پروژه را تامین کنیم. همچنین پروژه‌ای در روستای اسلام آباد در حال تکمیل است که تلاش می‌کنیم تا مهرماه به بهره‌برداری برسانیم.

رهرا نصیری