به گزارش پایگاه خبری ربیع،ساعتی پیش نسخه ۴.۸ و ۴.۸.۵ از برنامه پیام رسان تلگرام برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید منتشر شد. این نسخه جدید دارای چند قابلیت تازه است که در مهم‌ترین آن‌ها، دسترسی به استیکرها راحت‌تر از گذشته امکان پذیر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی تیم پشتیبان برنامه تلگرام، در نسخه ۴.۸.۵ از این پیام رسان برای سیستم عامل اندروید و نسخه ۴.۸ برای سیستم عامل iOS، در صورتی که کاربران یک اموجی خاص را برای ارسال انتخاب کنند؛ به صورت خودکار چند استیکر مشابه با آن در معرض نمایش قرار می‌گیرد و امکان ارسال این تصاویر راحت‌تر از گذشته ممکن خواهد بود. بخش استیکرهای تلگرام همچنین در این نسخه جدید دارای یک نوار جستجوی تازه است که امکان یافتن و دسترسی به مجموعه‌ای خاص از این تصاویر را ساده‌تر می‌کند. دسترسی به این نوار جستجو از طریق پنل استیکرها ممکن خواهد بود.

Telegram-2.jpg - 108.17 kB

از میان دیگر قابلیت‌های تازه این نسخه از برنامه تلگرام می‌توان به امکان ارسال مجموعه‌‌ای از تصاویر ثبت شده توسط دوربین به صورت یک‌جا اشاره کرد. هم اکنون در هنگام ثبت عکس توسط دوربین یک علامت (+) در گوشه پایین و سمت راست صفحه نمایش حضور دارد که امکان ثبت و ارسال یک سری از تصاویر را ممکن می‌کند.

Telegram-4.jpg - 107.82 kB

تلگرام ۴.۸ که در دسترس کاربران سیستم عامل iOS قرار گرفته است همچنین دارای یک قابلیت تازه با عنوان Auto-Night Mode نیز هست. با فعال بودن این قابلیت، تلگرام به صورت خودکار پس از گذشتن ساعت از نیمه شب و یا قرار گرفتن گوشی در مکان‌های تاریک، مد مشکی رنگ و حالت شب خود را فعال سازی می‌کند. این قابلیت پیش از این در اختیار کاربران نسخه اندروید از این برنامه پیام‌‌ رسان قرار گرفته بود.

کاربران دستگاه‌های مبتنی بر iOS همچنین هم اکنون به یک بخش ویژه در منوی تنظیمات دسترسی دارند که امکان مدیریت بر روی سایت‌های متصل به تلگرام را ممکن می‌کند. از دیگر تغییرات مهم رخ داده در این نسخه جدید از برنامه تلگرام می‌توان به بهینه‌تر شدن مصرف انرژی اشاره کرد.