به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، علیرضا فلاح ظهر امروز در آئین گشایش مرکز رشد تخصصی واحدهای فناورخاک و آب کشور، اظهار داشت: با توجه به شعار سال می‌توانیم به اهمیت این مراکز بپردازیم چرا که نقش چشم‌گیری در ایجاد شغل و کارآفرینی خواهند داشت.

وی این مرکز را نخستین مجموعه واقع در سطح کشور برشمرد و افزود: شرکت در زمینه‌های تولید بستر کشت، کود زیستی میکوریزا، سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه و تولید گوگرد مایع محلول در چهار هسته فعال این مرکز کار خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور خاک و آب کشور با بیان اینکه سال‌های اخیر چند دانش‌فنی در مجموعه آب‌وخاک به ثبت رسیده است، بیان کرد: سعی داریم با بهره‌گیری از تجهیزات به تجاری‌سازی علم و فناوری‌ها دست پیدا کنیم.

فلاح تغییر رویکرد موسسه یاد شده را با هدف دانش‌بنیان ساختن فناوری‌ها دانست و تصریح کرد: از طرفی سعی داریم با بهر‌ه‌گیری از قابلیت‌های تجاری سازی، نوید افزایش عرضه دانش‌های فنی در سال های آتی را دهیم که بدون شک با استقبال کارآفرینان در عرصه خاک و آب همراه خواهیم شد.

وی از پذیرش ۸۵۲ دانشجو در گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف علوم خاک و آب در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از مراکز علمی معتبر به تربیت دانشجویان کاربلد بپردازیم تا شاهد رونق اقدامات دانش‌بنیان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/و