به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، روابط عمومی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس علی قربانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده دارالفنون بجنورد زیر نظر دانشگاه فنی حرفه‌ای اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور را بر عهده دارد و با بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو بزرگ‌ترین دانشگاه ایران است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و تقویت این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش و اهمیت بسیار ارزنده‌ای در توسعه کشور دارد و حمایت از این دانشگاه منجر به توسعه علم و فناوری می‌شود که درنهایت خلق ثروت برای کشور را در پی دارد.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین در انتها با اعلام تلاش برای افزایش اعتبارات این دانشگاه افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت متمرکز از یک دانشگاه واحد بودجه می‌گیرد یعنی به‌نوعی یک کد ردیف بودجه در کل کشور دارد و زمان بودجه تلاش می‌شود تا اعتبارات این دانشگاه را افزایش یابد.

گفتنی است در این مراسم از خدمات عباس خدابنده رئیس پیشین این دانشگاه تکریم به عمل آمد و دکتر رسام به‌عنوان رئیس جدید مجموعه دارالفنون بجنورد معارفه شد.

انتهای پیام/