به گزارش پایگاه خبری ربیع، در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر سمنان بودجه ۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری سمنان در سال ۹۸ با ۸۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ جهت بررسی و تصویب نهایی تقدیم شورای اسلامی شهر سمنان شد.

شهردار سمنان در این جلسه با اشاره به نگاه متوازن و عادلانه در گستردگی فعالیت های عمرانی و خدماتی در بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: بودجه ۵ هزار و ۶۸ میلیارد ریالی شهرداری سمنان با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام و انجام ۱۴۰ پروژه شهری که در پنجمین دوره مدیریت شهری تعریف شده است صورت می پذیرد.
دکتر سید محمد ناظم رضوی افزود: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، آغاز فعالیت منطقه ۳ و ساخت نواحی مناطق، توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری و تبدیل شهر سمنان به عنوان مقصد گردشگری مسافران و تاکید بر سیاست های باز آفرینی شهری با رویکرد عملکردی از جمله سر فصل هایی است که در بودجه ی سال آینده دیده شده است.

وی با بیان اینکه شعار « سمنان شهر دوستدار کودک» در نوروز امسال با برنامه های متنوع و شاد در این راستا انجام خواهد شد، گفت: با ایجاد حال و هوای شاد و کودکانه در شهر سمنان امیدواریم پذیرای گردشگران در نوروز امسال باشیم.

دکترناظم رضوی با تاکید بر هوشمند سازی شهر سمنان در فعالیت های مختلف شهری، خاطر نشان کرد: معیار شهرهای دانش بنیان مبتنی بر منطق است و با راه اندازی فاز اول شبکه ترافیک شهری و کارت شهروندی از اقداماتی است جهت رفاه شهروندان انجام می شود.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه تامین مسکن یکی از دغدغه های اصلی شهرداری سمنان در سال آینده خواهد بود، افزود: تخفیف ۶۰ درصدی شهرداری سمنان جهت ساخت و ساز در بافت فرسوده، از طرح های تشویقی است که شورای محترم نیز ابلاغ کرده اند و همچنین امیدواریم راه اندازی مسکن امید با همکاری استانداری و اداره راه و شهرسازی سریعتر صورت پذیرد.

دکتر سید محمد ناظم رضوی تصریح کرد: با توجه به تاکید شورای شهر در برون سپاری خدمات شهری، بر مشارکت شهری در سال آینده تاکید شده است و از ظرفیت معتمدین جهت باززنده سازی بافت تاریخی سمنان استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از املاک شهرداری سمنان به عنوان پشتوانه ی شهری افزود: تلاش در جهت افزایش املاک شهرداری به عنوان پشتوانه ی شهرداری در دستور کار قرار دارد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه بودجه ده سازمان وابسته به شهرداری در بودجه سال آینده گنجانده شده است، گفت: بعد از تصویب بودجه، دفترچه های عملیاتی و وظیفه ای در حوزه های عمرانی و خدماتی به آنها ابلاغ و این دفتر چه ها به منطق سه گانه شهری نیز ارسال می شود.همچنین سازمان ها به سمت درآمدزایی از منابع موجود خواهند رفت.

شهردار سمنان با اشاره به بهینه سازی هزینه های جاری شهرداری سمنان، بیان کرد: بودجه جاری به عمرانی در سال آینده از نسبت ۳۰،۷۰ به ۲۳، ۷۷ تغییر پیدا کرده و با کاهش هزینه های جاری، بودجه ی بیشتری را در فعالیت های عمرانی اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرداری سمنان گفت: طرح پیاده محور کردن خیابان اما(ره)، توسعه امامزاده یحیی(ع)، پهنه شرقی مسجد امام(ره)، میدان ارگ، تقاطع غیر هم سطح میدان امام حسن(ع) و شهرک ۵۲ هکتاری از پروژه هایی است در سال آینده عملیاتی می شود و پیشرفت خواهیم داشت.

شهردار سمنان همچنین طرح تعریض خیابان های امام حسین(ع) و شهید باهنر را از اقدامات در دستور کار سال آینده ذکر کرد و افزود: با پیش بینی بودجه مربوطه و همکاری شورای شهر امیدواریم این دو طرح در سال آینده به پایان برسد.

دکتر سید محمد ناظم رضوی در پایان گفت: با تلاش همکارنم در شهرداری سمنان بودجه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ به طور کامل محقق شده است و امیدواریم در سال آینده نیز بودجه پیش بینی شده، محقق گردد.