به گزارش پایگاه خبری ربیع، شاهرود_محمد عرب نجفی:

فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه
مقام معظم رهبری می فرمایند: معیار مردم برای قضاوت در مورد مسئولان و مدیران کشور عملکرد آنها در عرصه ی خدمت گزاری به ملت است ،و هیچ کاری فوری تر و مهم تر از خدمت به مردم وجود .
در ابتدا شهادت حضرت اباعبداله الحسین (ع) و یاران را باوفایش را تسلیت عرض نموده امیدوارم رهروان صادق و آزاده ای برای آن امام بزرگوار باشیم چرا که به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا .
همان گونه که می دانید، تجلی اراده ی مردم و خواست آنان در مشارکت و تصمیم گیری و تصمیم سازی های شهری، شورا های شهر و روستا می باشد و آنچه بسیار نگران کننده است یأس و ناامیدی مردم از مسئولین است.
متاسفانه گاها عملکرد بعضی از مسئولین در سطوح مختلف ،آنچنان ناامید کننده است که مردم قبل از پایان خدمت آنها ،از آنها ناامید می شوند و از انتخاب خود پشیمان!!!! البته این مهم ریشه در عملکرد مسئولان دارد نه اشتباه مردم. آنچه حقیر را بر آن داشت تا سخنی کوتاه با اعضای محترم شورای اسلامی شهر شاهرود داشته باشم مدیریت غیر صحیح و برخورد های گزینشی و دور از انصاف آنان با موضوعات مختلف است ،که علاوه بر مهم ترین مصداق آن که رفتار به دور از انصاف و اخلاق با شهردار موردعلاقه مردم بود ، از دیگر مصادیق برخورد های سلیقه ای و غیر کارشناسی ،می توان به مواجهه ی اعضای شورای شهر با انتخابِ مکان اجرای پروژه ی تقاطع غیر هم سطح ،در شهر شاهرود اشاره کرد که منجر به اعتراض ۱۷ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های شاهرود گردید، لذا ضروری است که سوالاتی را از باب تنویر افکار عمومی طرح نمایم.
همانگونه که استحضار دارید یکی از وعده های جدی و اقدامات مهم مهندس احمدی در بدو شروع خدمت ،اجرای پروژه ی تقاطع غیر هم سطح بود که انصافاً ،با توجه به داشتن تجربه اجرای کامل شش پروژه پل غیر هم سطح ،از مرحله ی اول تا بهره برداری کامل ،دارای مهارت و دانش ذی قیمتی بودند و به همین دلیل بلافاصله پس از استقرار ایشان در شهرداری تحقیقات و مطالعات کارشناسی در این خصوص را آغاز نمودند ودر همان ماههای اول با. استفاده از نظر مشاور متخصص کشوری حمل ونقل و ترافیک و احداث پل ، گزینه های پیشنهادی و اولویت دار برای اجرا، پیشنهاد و در شورای ترافیک فرمانداری ،اجرای طرح در میدان ولایت در اسفند ماه ۹۶ مصوب گردید. لکن شورای شهر با بهانه های غیر کارشناسی و بهانه تامین هزینه حدود ۱۵ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ، با این پروژه مخالفت نمودند و در اردیبهشت ۹۷ با نامه مکتوب جلو ادامه کار اجرای این تقاطع غیر همسطح در میدان ولایت. که در استانه شروع پروژه بود گرفته شد. اما لازم است شورای شهر به این نکات مهم توجه و به سوالاتی پاسخ دهند.
در عرصه پروپاگاندای تبلیغاتی شورای شهر و شهرداری ،در کمال تعجب شنیدیم اخیرا اجرای تقاطع غیر هم سطح در تقاطع شهرک شهید بهشتی را تصویب نموده و بدون هیچ گونه مخالفت و ممانعت در حال پیگیری برای اجرا هستند ،که این موضوع سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند:
1. چرا اعضای شورای شهر تا به امروز با طرح های پیشنهادی تقاطع غیر هم سطح در دوران مهندس احمدی در نقاط مهم تر و با اولویت بیشتری مثل میدان ولایت که به مرحله ی شروع عملیات رسیده بود مخالفت و با اجرایی شدن تقاطع در نقاطی مثل میدان امام رضا (علیه السلام)، میدان امام حسین(علیه السلام)، میدان هفت تیر، میدان بسیج و چهارراه باغزندان مخالفت نمودند ،و از اجرای پروژه در میدان امام رضا (علیه السلام) و میدان امام حسین(علیه السلام) صرف نظر نمودند، در حالی که این پیشنهاد ها بر پایه ی مطالعات کارشناسی چند ماهه و با استفاده از دانش مطالعاتی شرکتهای مهندسین مشاور در سطح کشوری نیز تکیه داشته است.؟؟
2. تقاطع شهرک بهشتی تنها با یک چراغ راهنمایی ساماندهی گردیده و به شهادت بسیاری از مردم و کارشناسان امر استفاده و توقف پشت تقاطع فوق به هیچ عنوان غیر اصولی و آزاردهنده نبوده است که برای رفع آن نیاز به هزینه ای سنگین شایدحدود بیش از پنجاه میلیارد تومانی برای اجرای پل باشد.!!!!!
3. تصمیم و اجرای یک تقاطع با هزینه سنگین چند ده میلیارد تومانی در این شرایط اقتصادی نیاز به تشخیص ضرورت و اولویت در برنامه ها و اتمام پروژه های نیمه کاره و طرح هایی که اثر بخشی آنها برای زندگی اجتماعی و شهر نشینی مردم اهمیت بیشتری دارد گاهاً با یک تصمیم نابجا و غلط ،هم منابع مالی به هدر میرود و هم به سایر پروژه ها لطمات جبران ناپذیری وارد می شود تا جایی که خدمات روزمره ی شهر مثل نظافت و رسیدگی به فضای سبز نیز تحت الشعاع قرار میگیرد.
4. مؤلفه های موثر در انتخاب این مکان (تقاطع بهشتی) جهت تقاطع غیر هم سطح چه بوده است ؟؟؟در حالی که هیچ دلیل کارشناسانه ای برای ضرورت و اولویت این نقطه وجود ندارد و باعث شگفتی گردید. !!!
5. اگر اصرا به اجرای تقاطع غیر هم سطح وجود دارد چرا میدان هفت تیر یا میدان ولایت یا چهارراه باغزندان نباشد که حجم خودرو های عبوری بالاتری دارد و با موضوع ترافیک شهری نیز ارتباطی تنگاتنگ .
6.انکته جالب دیگر اینست که ایا مطالعات کامل این پروژه شامل مطالعات ترافیکی, مطالعات هندسی,مطالعات مکانیک خاک. و طراحی دقیق سازه و سپس براورد دقیق انجام گردیده است تا مناقصه اجرا و واگذاری کار قابل انجام باشد!
در اینجاست که این شبهه مطرح میشود که این تصمیم و انتخاب، سیاسی و غیر کارشناسی بوده و مخالفت جدی اساتید دانشگاههای شاهرود نیز که با دستگاههای مرتبط و مسول مکاتبه کرده اند خود موید آنست، والبته نشان دهنده عدم توجه به تذکر اساتید دانشگاه و انتظار توجه و نظارت مسئولین شهرستان از جمله نماینده ی محترم ، فرماندار محترم و امام جمعه معزز به رفتار کسانی است که امروز به خود اجازه میدهند از اختیارات خود به هر نیتی و هر شکلی استفاده نمایند.
آنچه مسلم است منابع مالی شهرداری از محل عوارضی است که از مردم مظلوم در این شرایط سخت اقتصادی اخذ میشود و همه ی اقشار مختلف از همه ی طبقات در آن سهم دارند پس نحوه ی استفاده از این منابع می بایست با وسواس و دقت نظر صورت پکذیرد.
در خاتمه بر خود لازم دیده ام به اعضای محترم شورای شهر متذکر شوم بهتر بود و هست که به جای برخورد های سیاسی و گزینشی وسلیقه ای با موضوعات ،با عمل به وظایف خود و نظارت بهتر، از بروز. اقدامات مشابه و آسیب به منابع و فرصتهای شهر و شهروندان مراقبت و از بروز مشکلات برای آیندگان جلوگیری بعمل آید.