به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در پیامی که برای برگزاری بیست و پنجمین دوره این رویداد هنری نوشته؛ تقارن جشن صدسالگی و ربع قرن جریان مداوم تئاتر کودک را تبریک گفت.

در متن پیام استاندار همدان آمده است:

زیباتر از تبسم گل در نسیم صبح        خندان و تازه‌رو و دل‌آرا خوش آمدی

همدان، قدیمی‌ترین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین به موهبت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، میزبان هنرمندان با ذوق و نام‌آشنای تئاتر ایران و گروه‌های نمایشی بین‌المللی است. این رویداد فرهنگی نیزگامی در راستای شعار سال ٢٠١٨همدان،پایتخت گردشگری آسیاست که می‌تواند زمینه تعاملات فرهنگی و هنری این استان کهن را با سایر ملل،بیش از پیش برقرار سازد.

در این میان هنرهای مختلف هر کدام شأن و منزلت خود را دارند. هنر تئاتر  و نمایش به دلیل عنصر(زنده بودن) و (هم‌نفسی با تماشاگران)از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است، چندان که صاحب نظران آن را (آینه طبیعت) والاترین هنرها نام نهاده‌اند وچه زیباتر آن‌که این هنر والا به آینده‌سازان این مرز و بوم یعنی کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد.

تقارن جشن یکصد سالگی تئاترکودکان و نوجوانان درایران و همزمانی یک ربع قرن جریان متداوم جشنواره تئاتر کودک در این استان همه و همه از فضایل و مواهب این رخداد بزرگ فرهنگی است که جای بسی تقدیر و تبریک دارد.

این فرصت مغتنم فرهنگی را دراستان همدان به فال نیک گرفته و مراتب تهنیت و خوش‌آمد خود را به مناسبت این جشن بین‌المللی اعلام داشته و امیدواریم هنرمندان شرکت‌کننده هر کدام سفیران فرهنگی و هنری برای معرفی هرچه بیشتر این دیار باستانی و تاریخی باشند. در پایان از توانمندی های متعهدانه و خدمات ارزشمند و حمایت های بی دریغ جناب آقای مهندس نیک بخت استاندار سابق همدان در برگزاری رخداد های بزرگ فرهنگی ، هنری ملی و بین المللی در استان کمال تشکر را دارم و موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند منان خواستارم.

سید سعید شاهرخی؛ استاندار همدان