به گزارش پایگاه خبری ربیع، در یک بازی عقب افتاده از هفته‌ دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر، امروز استقلال تهران پذیرای پدیده مشهد است.
دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که پدیده شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شده و این شانس را دارند تا نیم فصل اول لیگ را با صدرنشینی به پایان برسانند. استقلالی‌ها هم که فصل را همراه با وینفرد شفر آلمانی خوب شروع نکرده بودند و از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی هم کنار رفته بودند، چند هفته‌ای است که نتایج قابل قبولی کسب کرده و با ۳ برد پیاپی‌ای که در بازی‌های قبل به دست آورده‌اند، به دنبال پیروزی مقابل پدیده و کم کردن اختلاف خود با صدر جدول رده‌بندی در بازی پایانی نیم فصل اولشان هستند.
بازی استقلال – پدیده فارغ از جایگاه دو تیم در جدول، تقابل جذابی میان بازیکنان و مربیان نیز خواهد بود.
تقابل یحیی با استقلال
یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی، ۱۰ بار در لیگ برتر مقابل استقلال تهران قرار گرفته است.
در این ۱۰ بازی ۳ برد سهم گل‌محمدی بوده، ۲ بار استقلال به پیروزی رسیده و ۵ بازی هم به تساوی انجامیده است.
یحیی که اولین باخت خود در لیگ برتر را به استقلال در هشتمین تقابل با آن‌ها متحمل شد، در چهار بازی آخری که مقابل استقلال در لیگ برتر قرار گرفته، در کسب پیروزی ناکام بوده است.
استقلال در ۱۰ تقابل با یحیی گل‌محمدی ۶ گل زده است که به طور میانگین ۰.۶ گل زده در هر بازی می‌شود.
تیم‌های گل‌محمدی هم در این ۱۰ بازی ۸ گل زده‌اند که به طور میانگین ۰.۸ گل زده در هر بازی می‌شود.
تقابل راست و چپ
رویارویی هافبک چپ استقلال که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد در مواجه با مدافع راست سرحال پدیده، یکی دیگر از تقابل‌های دیدنی این دیدار خواهد بود.
در حالی که استقلال تهران با تکیه بر ارسال‌های مکرر منطقه چپ خود بر روی دروازه سپیدرود از قدرت خود در این منطقه رونمایی کرد و با رسیدن به گل‌های زیاد برای حریفان خود خط و نشان کشید، پدیده خراسان هم در منطقه راست دفاع خود، سدی نفوذناپذیر است که گذشتن از آن کمتر دیده شده است.
مرتضی منصوری که جدای از حفظ سمت راست دفاعی پدیده، از قدرت نفوذ خارق‌العاده‌ای تا لب خط هیجده قدم حریف برخوردار است در بازی روز پنجشنبه تقابل زیبایی با میلاد زکی‌پور، آماده‌ترین چپ استقلال دارد که اتفاقا او هم محصور در پست دفاعی نیست و عملا تا محوطه جریمه حریف پیش می‌آید و حتی شاید پیروز این جدال، برنده بازی را هم مشخص کند. همچنین طارق همام در چپ میانی استقلال و محمد قاسمی‌نژاد در راست میانی پدیده از هجومی‌ترین عناصر تیم‌های خود هستند نیز بازی در این منطقه را حساس‌تر و جذاب‌تر می‌کند که برنده آن در ورزشگاه آزادی می‌تواند فاتح سه امتیاز شود.
تقابل مشهدی‌ها با تهرانی‌ها
دیگر تقابل مهم این دیدار، تقابل تماشاگران است. هر چند تماشاگران پدیده و استقلال سابقه مشکلات قدیمی را مانند بسیاری تیم‌ها ندارند؛ اما حضور پدیده در جدول آن هم بالاتر از استقلال به تنهایی کافیست تا جدال داغی را روی سکوها شاهد باشیم.
به همین دلیل هم تعداد تقریبا زیادی از هواداران این تیم راهی تهران شدند تا در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل، تیمشان را تنها نگذارند.
این استقبال کم‌سابقه باعث درخواست‌های متعدد هواداران پدیده، این بار برای حضور در ورزشگاه آزادی و برای آخرین بازی نیم‌فصل اول برابر استقلال شد تا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری از سوی کانون هواداران این باشگاه برای نام‌نویسی از علاقه‌مندان اختصاص یابد.
نکته جالب اینکه پر شدن لیست ثبت‌نام متقاضیان همراهی پدیده در تهران در کمتر از دو ساعت باعث شگفتی مدیران باشگاهی شده است که به نظر می‌رسد حالا پدیده شش ساله را به سمت جایگاه تیم‌های ریشه‌داری چون ابومسلم و پیام رسانده و اتحادی کم نظیر را در میان هواداران فوتبال خراسان رقم زده‌اند.