به گزارش پایگاه خبری ربیع، تفاهم نامه کنسرسیوم صادراتی با  محوریت شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی با تجار و بازرگانان عراقی، سوری و ازبکستان در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت و معدن در اراک به امضاء طرفین  رسید.

این تفاهم نامه به امضای دکتر جمالیان به عنوان طرف ایرانی  و سامر آیاسو  به عنوان نماینده طرفهای خارجی  رسید و مقرر گردیدنماینده هر یک از طرفین در پی گیری های بعدی حضور فعالی داشته باشند.

مصطفی آمره  مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: هدف اصلی این قرارداد تبادل اطلاعات بین طرفین در زمینه های پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی، خدمات فنی و مهندسی، ساخت و ساز و شهرک سازی است.

آمره مفاد این تفاهم نامه را ایجاد روابط دوستانه و تعامل بازرگانی و تجاری و همچنیـن جهت بخشی در زمینه های افزایش تعاملات تجاری، و همکاری در مبادلات اقتصادی،صنعتی،فنی مهندسی، پژوهشی، علمی و فرهگی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بعد از امضای این  کنسرسیوم صادراتی بین فعالان بخش های مختلف استان مرکزی و نمایندگان بخش تجارت این سه کشور  زمینه های لازم جهت افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مستقل و مشترک و تبادل اطلاعات و قوانین اطلاع رسانی در خصوص مناقصه ها و مزایده های مرتبط فراهم می شود.

وی همچنین افزود: همچنین کمک و همکاری و ایجاد ارتباط بین صادرکنندگان و تجار و واحدهای صنعتی و تولیدی طرفین، زمینه سازی برگزاری نمایشگاه اختصاصی صنایع و تولیدات استان مرکزی طرف ایرانی در عراق  و سوریه، زمینه سازی حضور تجار عراقی و سوری در نمایشگاه های صنعتی و تولیدی استان مرکزی  از دیگر اهداف پیش بینی شده در این کنسرسیوم چهار جانبه است.

وی اظهار داشت: ایجاد دفتر نمایندگی کنسرسیوم صادراتی استان مرکزی در عراق و سوریه از دیگر موارد پیش بینی شده این تفاهم نامه است.