به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، اسکندر امیدی نیا، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز در همایش روز زمین پاک که در باشگاه میلاد برگزار شد گفت: تعریف پروژه توسعه منابع کم آب در دستور کار قرار گرفت; مباحث مربوط به محیط زیست حائز اهمیت و نیازمند بازرسی و بازدید جدی است.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محققان کشور ما نیز با تولید محصولات فناوری در حوزه کم آبی با تمرکز بر ابداع روشهای ابتکاری در زمینه آب، خشکسالی، فرسایش خاک و محیط زیست، درصدد ارائه راهکار و راه حل هایی برای پشت سرگذاشتن این چالش قرن هستند.

امیدی نیا گفت: ما اگر بتوانیم دانش و فناوری های روز دنیا را بدست آوریم، بهتر می توانیم در صدد برطرف کردن مشکلات بحران آبی کشور برآییم؛ اما قبل از کاربرد فناوری، فرهنگ سازی آن باید در کشور انجام شود و پذیرشی از سوی مردم به وجود آید تا بتوان از فناوری ها برای رفع مشکلات استفاده کرد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بومی سازی اقدامات زیست محیطی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: کاش هرگز بومی سازی حوزه محیط زیست اتفاق نمی افتاد و ما نیز طبق استانداردهای جهانی فعالیت می‌کردیم.

وی ضمن اشاره به اقداماتی که در دهه ۵۰ برای بهبود شرایط محیط زیستی انجام شده است گفت: خانه‌های بهداشت دارای اصول ساده‌ای بودند که توسط بزرگان سازمان سلامت تعریف شده است و این محورها با خروجی در قالب کاهش مرگ و میر کودکان و بهداشت محیط و غیره همراه است.

امیدی نیا با تأکید بر اینکه باید سند نویسی با هدف نقل توسعه انجام شود، افزود: انتظار داریم تمام مردم در مسائل محیط زیستی مانند ورزش و سلامت است فعالیت کنند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/م