به گزارش پایگاه خبری ربیع، بهناز ضرابی زاده با اشاره به عملکرد این مرکز در شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تولیدات محتوایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان همدان در این دوران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد به طوری که از این تولیدات در صفحات مجازی پنج میلیون و ۳۷ هزار بازدید صورت گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در دوران کرونا ۶۶ نفر از اعضای کانون به عنوان برگزیده ملی و ۳۴ نفر نیز برگزیده بین‌المللی در رویدادهای مختلف درخشیدند افزود: این موضوع نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان استان همدان از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان همدانی جشنواره‌ها، رژه‌ها و شاد پیمایی عروسک های غول پیکر کانون در خیابان و پیاده‌راه‌ها برگزار شد.

وی گفت: سرودِ همگانی ۲۰۰۰ نفری توسط اعضای کانون در روز دانش‌آموز اجرا خواهد شد که ترانه و آهنگ‌سازی آن جدید است و تمام اقدامات آن از سوی کانون صورت می‌گیرد و آموزش خواندن و اجرای حرکات نمایشی آن از تابستان آغاز خواهد شد؛ تمام پروژه‌های عمرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به بهره‌برداری کامل رسیده و به دنبال آغاز پروژه‌های جدید و ایجاد رویدادهای نوین هستیم.

بهناز ضرابی زاده اظهار کرد: رنگ دکوراسیون و نوع چیدمان کتاب و تجهیزات کودکان و نوجوانان در این موارد موثر است و پیک‌های امید کانون در ۹۰ روستا فعالیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ۲ سال اخیر به بهره‌برداری کامل رسیده اظهار داشت: سه هزار و ۳۳۰ متر مربع پروژه عمرانی با مبلغ ۲ میلیارد تومان توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی مطرح کرد: یکی از مشکلات بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسائل مالی بود و به علت تعطیلی فروشگاه، سینما، کتاب‌خانه‌ها و تولیدات کانون دچار زیان‌های مالی بالایی شدیم و در حوزه تئاتر عروسکی و کانون زبان‌مان نتوانستیم آن فعالیت و روال سابق را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هیچ پروژه‌ی تکمیل نشده‌ای که منوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان باشد، وجود ندارد و کانون در طول دوره سخت و نفس‌گیر ویروس کرونا تمام پروژه‌های باقی مانده منوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را به اتمام رساند و برای آغاز پروژه‌های جدید آماده هستیم.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای لالجین، قهاوند و دیگر شهرها پس از دوره زمانی طولانی و حتی ۱۱ ساله که در انتظار ساخت بود، در ایام کرونا توسط کانون تکمیل و تجهیز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۳۳ هزار و ۳۵۴ جلد کتاب در کانون پرورش فکری استان همدان وجود دارد که تعداد ۲۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر دانش‌آموز و اعضای کانون از آن بهره می‌برند.

وی اشاره داشت: تعداد کتابخانه‌های کانون از ۴۱ کتاب‌خانه به ۴۴ کتابخانه ارتقا یافت و بودجه‌های اختصاص یافته به کانون طی سه سال اخیر با رشد چشم‌گیری مواجه شد و در مواردی هم‌چون دکوراسیون و رنگ‌آمیزی مراکز آموزشی‌مان تلاش‌های بسیاری انجام شد و نتیجه آن تغییر خلق‌وخو و روحیات کودکان عزیزمان به سمت شادی و نشاط شد.

وی ادامه داد: تشکیل ۴۶ صفحه مجازی و تولید ۱۲۰۰ کلیپ آموزشی، فرهنگی، هنری و ادبی و در پی آن بازدید بالا از سوی مردم موجب استقبال و استفاده چشم‌گیر آنان شد؛ از تولیدات محتوایی کانون پنج میلیون و سی و هفت هزار بار بازدید صورت گرفت؛ مردم در خیابان و پیاده‌راه‌ها شاهد جشنواره‌ها، رژه‌ها و رویدادهای عروسکی کانون نیز بودند و استقبال بی‌نظیری داشتند.