به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رشته «روان شناسی با رویکرد اسلامی» طی مصوبه ۱۸۴ شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از رشته‌های سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران تصویب و ابلاغ شد.

رشته «روان شناسی با رویکرد اسلامی» به عنوان یکی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی سطح سه است که ضمن بهره گیری از آموزه‌های اسلامی و به منظور ارتقای اهداف تربیتی، به شناخت مبانی، اصول، روش‌ها و مسائل تربیتی در مکاتب و دیدگاه‌های مختلف اندیشمندان و کسب مهارت لازم در حوزه روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی می‌پردازد.

تربیت مشاور تحصیلی- تربیتی، ایجاد زمینه پژوهش‌های تربیتی با نگاه اسلامی، تقویت توان پاسخگویی به مسائل مطرح در حوزه روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی و تربیت طلاب مستعد جهت ورود به سطوح و دوره‌های بالاتر از جمله اهداف تدوین این رشته است.

طلاب این رشته دیدگاه‌ها، نظریه‌ها و یافته‌های روان شناختی در حوزه آموزش و نیز آموزه‌های اسلامی در حوزه فراگیری دانش و چگونگی تعلیم آن به دیگران را در حد شناخت فرا می‌گیرند و توانایی پاسخگویی به نیازهای علمی در سطح نیمه تخصصی این رشته را کسب و پس از دفاع از پایان نامه خود، دانشنامه سطح سه «روان شناسی تربیتی با رویکرد اسلامی» را دریافت می‌کنند.

این رشته به صورت نیم سالی-واحدی است و به شیوه حضوری و نیمه حضوری ارائه می‌شود که با احتساب پایان نامه و بدون احتساب مرخصی حداقل پنج نیم سال و حداکثر ۱۱ نمیسال به طول می‌انجامد.