به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر مرضیه قاسمی افزود: مولود مرکز جوانی است که با اعتماد و همراهی هم استانی های گرامی خوشبختانه عملکرد قابل بیانی داشته است به گونه ای که در نتایج درمان با روش IUI و IVF مطابق با استانداردهای تعریف شده کشوری و جهانی، باروری صورت گرفته و نتایج مطلوب حاصل شده است.

وی در خصوص روش درمانی IUI  اذعان کرد: در این روش درمانی، در بانوانی که اختلال در تخمک گذاری دارند و یا آقایانی با ناباروری خفیف تا متوسط، با انجام درمان های دارویی تولید تخمک و اسپرم تقویت می شود سپس در زمان مناسب، اسپرم پس از فراوری در آزمایشگاه، به رحم منتقل می شود .

وی افزود: در روش IVF نیز با یک عمل سرپایی تخمک کشی انجام و در آزمایشگاه لقاح صورت می پذیرد و در نهایت جنین به بدن مادر انتقال داده می شود .

دکتر قاسمی با بیان اینکه انجام روش های درمانی IVF  و IUI  برای زوجین فاقد فرزند در قالب بسته حمایت از زوجین نابارور در طرح تحول نظام سلامت، با مبلغی ۸۵ درصد کمتر از مبلغ قابل پرداخت توسط  سایر افراد انجام می شود گفت: مبلغ تمام شده ی انجام این اعمال برای افرادی که در طرح حمایتی قرار نمی گیرند نیز به میزان قابل توجهی از هزینه سفر به استان های دیگر کشور جهت انجام این اعمال کمتر است .

وی با اشاره به ویزیت ماهیانه ۱۰۰۰ نفر در این مرکز توسط فوق تخصص نازایی و متخصص اورولوژی، تصریح کرد: علاوه بر انجام IVF  و IUI  ، اعمال لاپاروسکوپی و هیسترسکوپی نیز در این مرکز انجام می شود .

وی تاکید کرد: دستگاه های لاپاراسکوپی و هیسترسکوپی این مرکز از جمله پیشرفته ترین دستگاه ها است .

رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با بیان اینکه تعداد موارد موفق باروری در این مرکز روز به روز در حال افزایش است افزود: تلاش ما، افزایش بیش از پیش تعداد موارد موفق و بهره گیری از بهترین تجهیزات وامکانات، افزایش نیروی انسانی متخصص در این مرکز و در نهایت تبدیل بخش ناباروری مولود به قطب درمان ناباروری جنوب شرق کشور است و در این مسیر که منجر به شکفتن امید به زندگی و شوق درمان در دل زوجین نابارور است از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.