به گزارش پایگاه خبری ربیع، اداره «شهر دوستدار کودک» با دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ساختار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری سمنان ایجاد شد.

مریم معتمدی با اعلام این خبر افزود : در راستای اجرای بهتر ابتکار شهر دوستدار کودک با دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اداره شهر دوستدار کودک در ساختار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری سمنان ایجاد و فعالیت های خود را در حوزه بررسی مسایل کودک و با بهره گیری از خردجمعی فعالان و اساتید این حوزه آغاز نموده است.

معتمدی ضمن اشاره به لزوم ارتباط گیری بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک گفت: با دستگاه های همسو با فعالیت های حوزه کودک مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بهزیستی مذاکراتی صورت گرفته و تفاهم نامه های همکاری منعقد شده تا با هم افزایی ظرفیتها و امکانات، بتوان چشم انداز روشنی را برای شهر دوستدار کودک ترسیم کرد.

وی به تدوین ضوابط ویژه در ساختمان سازی و شهرسازی و مباحث ترافیکی اشاره کرد و گفت از اسفندماه سال گذشته برای تمامی سازمانهای زیرمجموعه شهرداری در خصوص رعایت موارد مرتبط با حوزه کودکان ، دستورالعمل ارسال شده که برخی از این اقدامات انجام و یا در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد شهر دوستدار کودک هدف نیست بلکه یک مسیری است که با انتخاب این مسیر می توانیم با افزایش شاخص های کیفیت زندگی کودکان در شهر، زیست پذیری شهری را برای آنان تسهیل کنیم.

شایان ذکر است ابتکار شهر دوستدار کودک در ایران نیز از سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه میان وزارت کشور و یونیسف “صندوق اضطراری بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد ” آغاز و در گام اول هشت شهر بصورت پایلوت برای این هدف تعیین که از میان این شهرها در نهایت با ارزیابی و تائید یونیسف دو شهر به عنوان شهرهای دوستدار کودک در ایران انتخاب خواهند شد و سمنان به عنوان یکی از شهر های نامزدی اجرای پایلوت، مطرح می باشد.