به گزارش پایگاه خبری ربیع، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مسوولین آموزشی کشور در اجلاس سالانه آموزش و پرورش از اجرای بخشی از سند منحط و غیر اسلامی و حتی غیر انسانی ٢٠٣٠ برای چندمین بار انتقاد کردند چرا که این سند در تعارض شدید با فرهنگ اسلامی ایرانی است و بی هویتی و ولنگاری را بر ملت تحمیل می کند و اعتقادات دینی و ملی مردم ایران را هدف گرفته است . سندی(۲۰۳۰) که به دنبال خدشه وارد کردن شدید و عمیق به فرهنگ ناب و والای ایرانی و اسلامی است در حالی که فرهنگ اولویت بسیار بالایی در نظام دینی و اخلاقی جامعه اسلامی ما دارد.

دنیای استکبار می خواهد با سند آموزشی ٢٠٣٠ جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی و انسان های آزاده جهان را تسلیم و به بردگی خود بکشاند و این نوعی به بردگی کشیدن به شیوه جدید است. در حقیقت استقلال فرهنگی که تضمین کننده استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی و حتی صنعتی به شمار می رود با آموزش های انحرافی در چنین سندهایی متلاشی می شود و الگوی زندگی بومی ملت ها را دچار تناقض های شدیدی می کند.

در ایران دو نگاه بومی و انقلاب جامع معتقد به حفظ ارزش های اسلامی و فرهنگی و ایرانی خودی است. پایبندی به فرهنگ ایرانی اسلامی و ارزش های بومی و فرهنگی خودمان‌ در این موضوع بسیار مهم است، بنابراین اگر ارزش‌های غربی وارد جامعه و خانواده شود این دو نهاد را دچار آسیب های جدی می کند. بی تردید اهمیت شدیدی که مقام معظم رهبری به نهاد خانواده و انسجام جامعه می دهند یکی از مواردی است که ایشان را مخالف جدی و سرسخت سند ٢٠٣٠ کرده است.تردیدی نیست که متدینین انقلابی و حتی جریان های انقلابی ملی گرا به معنای واقعی کلمه یعنی کسانی که دلسوز اسلام، کشور و ملت هستند و حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی را یک اولویت واجب می دانند با سند ٢٠٣٠ که فرهنگ لیبرالی سکولار و مادی را مبنای خانواده و تربیت فردی و اجتماعی و فردی از جمله دانش آموزان قرار می دهد به شدت مخالف هستند.

فرهنگ غربی که امروزه کاملا ارزش های همجنس گرایانه و ارزش های منحط غریزه محورانه و مادی گرایانه غربی در آن اوج گرفته هیچ جایی در نظام آموزش و پرورش ما ندارد. مسوولین باید متوجه این موضوع مهم باشند که خانواده های ما اجازه چنین تربیتی را به هیچ نهاد آموزشی نمی دهند. والدین ایرانی در کشور اسلامی انتظار دارند آموزه های اسلامی و ایرانی به جای آموزه های غربی و سکولار در مدارس و در مهد کودک ها به فرزندان آنها داده شود. متأسفانه برخی اخبار که حکایت از آموزش رقص و پایکوبی و آموزش جنسی به بچه ها در مهدهای کودک می دهد بسیار نگران کننده است. مربیان آموزشی ما به هیچ وجه نباید آموزش جنسی و تربیت غربی را وارد آموزه های تربیتی اسلامی ایرانی کنند. ترویج بی حیایی در نظام آموزشی ما به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مربیان نظام آموزش و پرورش و مدیران و مسئولان باید به این موضوع واقف باشند که این سند فرهنگی نیست، بلکه سند استعمار تمام ملت های دنیا براساس فرهنگ لیبرالی است. ٢٠٣٠ هیچ گاه نمی تواند برای نظام تربیتی اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشد، هر چند برخی از طرفداران اجرای این سند عنوان می کنند باید به جامعه جهانی بپیوندیم اما ما در اجرای هر سندی با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اخلاقی تربیتی خود سند را مورد بررسی قرار می دهیم که بپذیریم یا نپذیریم، لذا به اسم قرار گرفتن در توسعه پایدار و جهانی شدن نمی توانند چنین سندهایی را به نظام اسلامی تحمیل کنند. بی تردید نباید تمام هویت خودمان را تقدیم دشمنان کنیم برای اینکه به قول آنها می خواهیم با دنیا هم مسیر شویم. حق تحفظ برای همه کشورها در امضای سندها وجود دارد، ضمن اینکه ما دارای سند ملی اموزش و پرورش هستیم، سندی بر اساس اصول عقلانی دینی و ملی خود، لذا حاضر به پذیرش چنین سندهایی نیستیم.

به یقین گلایه مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در قصور در مساله ٢٠٣٠ بسیار به جاست، چرا که ایشان چند سال است بر جلوگیری از اجرای این سند تاکید می کنند و خطرات آن را هم عنوان کرده اند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اقدامی در مورد بازدارندگی اجرای این سند تا کنون از خود نشان نداده است. نیز انتظار می رود معلمان مومن و انقلابی از طرق مختلف خطرات و زیان های این سند استعماری را شناسایی و تصمیم گیرندگان را تحت فشار قرار دهند تا همان مقداری از سند که احیانا وارد جریان آموزشی کشور شده است حذف و به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برگشت داده شود.

 مظفر حاجیان