مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ترور نشان از حقارت، شکست، ضعف و زبونی و خواری، عدم اعتماد به نفس و ذلت است؟ وقتی جریان باطل نمی‌تواند با حق خواهان در زمین جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کند و در عرصه‌های علم و اقتصاد و تحریم‌ها و تهاجمات رسانه‌ای با شکست مواجه می‌شود دست به ترور می‌شود؟ اینکه یک گروهی که تشکیل دهندگانش مستکبرین هستند مأموریت می‌یابند تا با انفجاری عده‌ای انسانهای بیگناه را به خاک و خون بکشند و تعدادی زن و کودک و جوان و پیر و زن و مرد را تکه تکه کنند یا از طریق ترور یک رهبر مجاهد خستگی ناپذیر را از صحنه و عرصه مقوامت با ترور حذف کنند و شخصیتی مثل هنیه عزیز زا به شهادت برسانند نشانه به بن بست رسیدن استکبار آمریکا و صهیونیزم بین الملل است؟ این نشان می‌دهد استکبار هنوز از سیلی سنگینی که از شهید سلیمانی خورده است عصبانی است؟ و خود را در گوشه انزوا می‌بیند! این نشان اینست که هنیه آنان را به عزلت و ذلت کشیده است و جز با ترور او راه فراری ندارند هر چند سخت در اشتباهند چرا که شهادت هنیه مجاهد هنیه هایی را وارد عمل می‌کند که صهیونیست‌ها را پشیمان خواهد کرد؟

البته ملت ایران اولین بار نیست که قربانی ترور می‌شود و خاک پاکش به خون پاک مجاهدی نستوه و مبارزی خستگی ناپذیر می‌شود؟ انقلاب اسلامی از روزهای اول پیروزی گرفتار ترور و تروریسم شد و عزیزان زیادی را در راه آزادی و استقلال و مبارزه با استکبار فدا کرده است و در خط اول مبارزه با تفکر تروریسمی بوده و خواهد بود. برنامه‌های نا بخردانه دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم و عمالی که به قدرت پوشالی آنها تن داده‌اند سبب ارتکاب اعمال تروریستی در طی سالیان گذشته در سراسر جهان گردیده و به رشد چشمگیری دست یافته است. به نظر می‌رسد اگر جامعه بین المللی عزم جزم نکند و شیوه‌ای کارآمد و مؤثر را در جهت مبارزه با این پدیده شوم و صهیونیسم تروریسم در نظر نگیرد، می‌بایست منتظر وقوع این اعمال با شدت و وسعتی بیش از گذشته باشد چنانچه در همین روزهای اخیر نمونه‌هایش را دیده و در سالهای گذشته برخی از کشورهای منطقه و حتی اروپایی‌ها گرفتار آن شدند و احساس عدم امنیت فضای این کشورها را فراگرفت اما هنوز هم عزم بین المللی به جد و عملی در مبارزه با تروریسم قرار نگرفته است؟ آنچه دیده می‌شود فقط محکومیتی ساده است که کاربردی ندارد؟ اما چرا دنیا در مسیر مبارزه با تروریسم قرار نگرفته و عزم جزمی ندارد؟ شاید علتش در برداشت متفاوت از مفهوم تروریست است چراکه دولتها با توجه به اهداف و سیاست‌های خود تروریسم را تعریف می‌کنند و این تعریف مشترک را دچار مشکل می‌کند یکی از موارد اختلاف نظر دولتها در این زمینه، اختلاف آنها در تفکیک تروریسم از مبارزات آزادی بخش ملت‌ها است که برخی از دولتها این گونه از مبارزات را مصداق تروریسم معرفی می‌کنند که ما امروز شاهد این کج فکری هستیم که دولتهایی که خود پرورش دهنده تروریسم به معنای واقعی کلمه هستند مجاهدان و آزادیخواهان را متهم به تروریسم می‌کنند در حالیکه آن‌ها با اقتدار به دفاع از ارزشهای اعتقادی خود بپا خواسته‌اند. بی تردید نمی‌توان در مقابل هجمه‌های تروریست‌های جهانی که همه ساله خون‌های زیادی از انسانهای بی گناه را روی زمین می‌ریزند و با قوانین بین المللی دروغین کار خود را توجیه می‌کنند سکوت کرد و باید با اتحاد و هم فکری دنیای اسلام در پی محو کامل آن بود زیرا بقیه دنیا در این رابطه شاید منافعی دارند که دوگانه برخورد می‌کنند و حضور جدی در مبارزه نخواهند داشت. بدیهی است در طول تاریخ بشری همواره افرادی بوده‌اند که به خاطر منافع شخصی و حزبی درصدد بودند که انسان‌ها را از زندگی طبیعی خود محروم سازند و از هیچ کوشش شیطانی

 

برای رسیدن به امیال خود کوتاهی نمی‌کردند که بیرحمانه ترین مصداق آن عملیات‌های تروریستی می‌باشد. شکی نیست ریشه همه این جنایتها در دنیاپرستی و هواپرستی و جداشدن از مکتب انبیا و اوصیای الهی دارد، چنانکه قرآن کریم فرعون را به عنوان مصداق بارز فساد و ترور انسانها معرفی می‌کند و چنین می‌فرماید: «ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا طایفه منهم یذبح ابناءهم و یستحیی نساءهم انه کان من المفسدین» «فرعون در زمین برتری جست و اهلش را از هم جدا ساخت، تعدادی را به ضعف کشاند و فرزندان آنها را می‌کشت و زنان را باقی می‌گذاشت.» چنانچه امروز استکبار جهانی (آمریکا و صهیونیزم) پا جای پای فرعون گذاشته‌اند و در راستای منافع خود حاضرند انسانهای زیادی را از بین ببرند. با وجود چنین جنایتها و ترورهای وحشیانه که امروزه به طرز فجیع‌تری دنیا به ویژه مسلمانان را تهدید می‌کند و نمونه‌های عینی آن را در فلسطین و عراق و افغانستان و سوریه و البته در روزهای اخیر در ایران می‌بینیم، می‌بایست به فکر چاره بود و همانند انبیا و امامان معصوم (ع) و یاوران آنها در مقابل تروریسم ایستاد. باید به جد وارد عمل شد و انتقام سخت را عملی کرد؟

باید چنان سیلی‌ای به چهره کریه صهیونهای تروریسم نواخته شود که سرگیجه‌اش برای سالها او را از ترور انسانهای بیگناه دور کند؟ جالب است که تروریستهای عالم مخصوصاً امریکا و اسراییل از یک طرف مردم بی گناه را ترور می‌کنند و از طرف دیگر برای مظلوم نمایی مسایلی مانند دموکراسی و حقوق بشر را مطرح می‌کنند. خداوند متعال یکی از کارهای ناپسند را ترور و اقدامات جنایتکارانه معرفی می‌کند و بیان می‌دارد اگر کسی به ناحق کشته شود مانند این است که همه مردم کشته شده‌اند و این خود شدت زشتی ترور را مشخص می‌کند، همانطور که قرآن مجید در این زمینه می‌فرماید: «من قتل نفساً بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعاً» قرآن از مسلمانان خواسته است که با چنین جنایتکارانی با نهایت قدرت برخورد نمایند و از دوستی با آنان بپرهیزند. «انما ینهاکم الله عن الذین قاتلوکم فی الدین و اخرجوکم من دیارکم و ظاهروا علی اخراجکم ان تولوهم» خداوند شما را از نزدیکی و سازش با افرادی که با شما در دین جنگ کرده و شما را (با جنایت) از دیارتان دور می‌سازند برحذر می‌دارد. به هر حال امروز تروریسم صهیونی در دنیا رو به رشد است که اگر عقلای دنیا فکری نکنند آینده انسانها به مخاطره خواهد افتاد البته جهان اسلام که بیشتر در معرض دشمنان قرار گرفته‌اند باید با اتحاد اقدام کنندو ریشه صهیونیسم فساد آفرین را بر کنند. بد نیست به این واقعیت اشاره کنیم که اگر جمهوری اسلامی و مدافعان حرم و در رأس آنها شهید سلیمانی و جبهه مقاومت در چند سال اخیر با اقتدار در مقابل تروریسم نایستاده بودند آنها منطقه و حتی اروپا را به خاک و خون می‌کشیدند.. ما یقین داریم و در انتظاریم تا آن انتقام سخت جامه عمل بپوشد و دنیا بفهمد که زمان بزن و در رو گذشته است بلکه هر عملی را عکس العملی است شدیدتر از آنچه اتفاق افتاده است؟ که امروز حق ایران و جبهه مقاومت است که خونخواه شهید هنیه باشد و انتقامی بگیرد که دشمن صهیونیستی را به گوشه ذلت و عزلت بنشاند.

مظفر حاجیان