به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خادمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت چهل سالگی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مجموعه تبلیغات اسلامی به‌صورت سالانه اظهار کرد: این اقدامات ازجمله جذب دانش آموزان در مدارس صدرا، اعزام روحانیون در ایام محرم، صفر و ماه مبارک رمضان، احداث خانه‌های عالم و ساماندهی مجموعه‌های قرآنی و هیات های مذهبی ازجمله مهم‌ترین عملکردهای تبلیغات اسلامی است.

وی تربیت حافظان قرآن، مربیان قرآنی ازجمله سایر اقدامات تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: هدف‌گذاری در اقدامات کارهای فرهنگی در راستای کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در مناطق مهم و حساس شهرستان‌ها است که برای بهبود وضعیت پرخاشگری در جامعه اقدام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تشریح این اقدامات ادامه داد: ۱۳ پایگاه در حاشیه شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان مشخص‌شده که با تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه وزارت کشور و بسیج در حال ارائه خدمات هستند.

وی از جذب ۵۰۰ دانش‌آموز علوم و معارف اسلامی در مدارس صدرای استان خبر داد و گفت: این مدارس اکنون بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دارد و با تأسیس مدرسه‌ای دیگر در مجموعه خراسان شمالی، تعداد این مراکز آموزشی به ۵ مورد می‌رسد.

خادمی برون‌سپاری اداره مراکز دارالقرآن به مجموعه‌های فرهنگی استان را ازجمله دیگر اقدامات اخیر تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: تشکیل و تقویت انجمن خیرین قرآنی در استان برای نخستین بار، تقویت مجموعه‌های خانه‌های قرآن در روستاها و مؤسسات قرآنی در شهرهای خراسان شمالی و ساماندهی هیات های مذهبی، اقداماتی در راستای مجموعه فرهنگی دینی است که در حال انجام است.

وی از ثبت ۱۴۰۰ هیات مذهبی در استان خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ مداح استان نیز در سامانه طوبی با مشخصات دقیق ثبت‌نام و ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در انتها با اشاره به وجود ۱۷۰ خانه عالم در سطح روستاهای استان گفت: این خانه‌ها عالم توسط روحانیون مستقر در دهستان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمتر از ۱۰ مورد از این خانه‌ها اکنون خالی از روحانی مستقر هستند.

انتهای پیام/