به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای، در نشست مذکور که به ریاست عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان و با حضور نمایندگان ذیربط وزارت امورخارجه و اعضای هیات مدیره تشکل های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برگزار شد،حسن نیا هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات موجود برشمرد و ابراز امیدواری کرد زمینه دستیابی به راهکارهای مناسب در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت فراهم شود.
بر اساس این گزارش مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اولویت امر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: با ابتکار ایجاد قرارگاه مدیریت بحران و سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی، ضمن برقراری ارتباط با انجمن ها و شرکت ها، مشکلات رانندگان گرفتار در آن سوی مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ پیگیری و اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به داخل کشور انجام شد.
وی افزود: در همین راستا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق  مکاتبات و تماس های مکرر با مقامات در دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، شرایط بازگشت این رانندگان را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود داخل سازمان و بخش خصوصی برای بخش ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در عرصه جهانی هدفگذاری شده است.
قربانی خاطرنشان کرد: بررسی تعاملات حمل‌ونقلی ایران با کشورهای همسایه برای عبور و مرور ناوگان فعال در حمل و نقل بین المللی،‌ بررسی مسیرها و کریدورهای منطقه ای و بین‌المللی و توافق های صورت گرفته در این خصوص، همچنین توجه به نقطه نظرات تشکل‌ها و بخش خصوصی در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.
گفتنی است در این نشست نمایندگان وزارت امورخارجه و اعضای هیات مدیره تشکل های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز به بیان دیدگاه های خود و مشکلات این حوزه در ایام تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا پرداختند و خواستار پیگیری آن از سوی مراجع ذیربط و همچنین نظارت بر محتوای فضای مجازی در این خصوص شدند.