مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۷ برنامه دانش آموزی در ایام دهه فجر با هدف تعمیق باورهای انقلاب اسلامی در مدارس در دستور کار ستاد دهه فجر فرهنگیان قرار داده شد و امسال نیز این برنامه ها باید با قدرت بیشتری اجرا شود.

محمد حسن قائدیها، در کمیته فرهنگیان و دانش آموزی استان اصفهان اظهار کرد: حفظ انقلاب اسلامی جزو وظایف اصلی همه دستگاه ها است و آموزش و پرورش نیز به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و تاثیرگذار کشور که بستر نوجوانان و جوانان را در اختیار دارد، می تواند اقدام به اجرای برنامه های تاثیرگذاری کنند.

وی با اشاره به محور برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: همه تشکل های دانش آموزی باید در جهت همسویی و هم افزایی برنامه ها تلاش کنند. محور کارهایی که ما انجام می دهیم، باید ملاک ها و چارچوب خاصی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که باید به آن توجه کرد، آشنایی دانش آموزان با ارکان انقلاب و تبیین مبانی آن است.

وی تصریح کرد: برنامه های آموزش و پرورش به مناسبت دهه فجر نه تنها باید مبتکرانه، جذاب و هنری باشند بلکه باید در جهت بومی سازی آنها تلاش کنیم چرا که هم اکنون اقوام با فرهنگ های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

قائدیها تاکید کرد: تعمیق گفتمان های دانش آموزی، هم افزایی و همسویی و اجرای برنامه های مختلف، استفاده از توانمندی و ظرفیت دستگاه ها، برگزاری مسابقات دانش آموزی، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، همگی باید در دستور کار قرار بگیرند.