به گزارش پایگاه خبری ربیع، مرتضی هوشیار، نماینده بنیاد علوی در استان همدان در بازدیدی که از نمایشگاه دائمی شرکت های دانش بنیان داشتند، اظهارکرد: در سال جاری با نامگذاری به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان یک جریان خوب حمایتی شکل گرفت و حمایت های قبل را توسعه داد.

وی با بیان این‌که حوزه دانش‌بنیان، مصداق خلق ارزش افزوده چند برابری است؛ عنوان کرد: با یک رویکرد دوراندیشانه، نگرشی بلند مدت و جامع‌نگر، یکی از حوزه‌هایی را که می‌توان مصداق عینی بازگشت چندین برابری ارزش دانست، همین حوزه دانش بنیان است؛ حوزه‌ای که از ظرفیت ارزش افزوده‌های چندصدبرابری و خلق ارزش چندین برابری حوزه دانش بنیان واقعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مجموعه پارک علم و فناوری استان در راستای اشتغالزایی طرح های شرکت دانش بنیان با بنیاد علوی تعملاتی داشتند و تسهیلات خود اشتغالی ارائه شد، تصریح کرد:‌ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای ۳۰۰ فقره پرونده اختصاص داده شده است.

هوشیار ادامه داد: به هر طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تخصیص داده شده که تاکنون ۵۰ درصد آن اخذ شده و مابقی تا اوایل فروردین ماه سال آینده پرداخت می شود.

نماینده بنیاد علوی در استان همدان ابراز داشت: امسال برای نخستین بار بنیاد علوی از طرح های اشتغالزایی دانش بنیان های پارک علم و فناوری حمایت کرده و در سال‌ آینده نیز حمایت ها در قالب تسهیلات کارفرمایی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.