به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حبیب وحیدی اظهار کرد: ساخت سالن تخصصی ژیمناستیک استان از سال‌ ۸۸ کلید خورد و در طی این سال‌ها عدم ثبات مدیران کل اداره کل ورزش و جوانان در جایگاه مدیریت، تکمیل و تجهیز این سالن نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با آمدن کوروش بهادری مدیرکل جدید اداره کل ورزش و جوانان استان تکمیل این سالن سرعت بیشتری گرفت و قرار بود اواخر سال گذشته تحویل شود و در آخرین قولی که داده شد قرار بود در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شود اما به دلیل داشتن یک سری مشکلات جزئی افتتاح سالن محقق نشد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی همچنین بیان کرد: کار پیمانکار قبلی نواقصی داشته و نواقص موجود در حیطه کاری پیمانکار جدید قرار نمی‌گیرد و تا پیمانکار قبلی جهت رفع نواقص پیدا شد زمان زیادی از دست رفت و در حال حاضر در حال رفع این نواقص جزئی هستیم.

وحیدی از عزیمت هیات به این سالن در حدود دو هفته دیگر و بعد از رفع نواقص خبر داد و تصریح کرد: عزیمت هیات به این سالن به‌منزله افتتاح سالن نیست چراکه افتتاح سالن مستلزم هزینه‌های زیادی است و بعد تجهیز نسبی سالن افتتاحیه برگزار می‌کنیم.

وی حداقل اعتبار لازم برای تجهیز سالن تخصصی ژیمناستیک را ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: وسایل هیات قدیمی و مستهلک‌شده و تنها یک‌چهارم سالن جدید را می‌پوشاند و از مساحت ۱۲۰۰ مترمربعی سالن فقط ۲۰۰ متر آن را پوشش می‌دهد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی ادامه داد: طی رایزنی که حدود یک ماه پیش با احسان علی عالی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشتم از سوی ایشان قول داده شد که ۱۵۰ میلیون تومان برای سالن ژیمناستیک کنار بگذارند که هنوز محقق نشده و البته این بودجه فقط برای تجهیز پیست حرکات زمینی کفایت می‌کند و جدای از این حداقل ۶۰۰ میلیون تومان نیاز داریم تا بتوانیم سالن را با وسایل ایرانی و ارزان‌قیمت تجهیز کنیم.

وحیدی همچنین گفت: به‌تازگی نیز تمرکز بیشتر هیات را روی بعد قهرمان‌پروری گذاشته‌ایم لذا واقعاً تجهیزات نیاز است.

وی به نشست هم‌اندیشی هیات های ورزشی در دانشگاه آزاد که در اوایل امسال با حضور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این نشست میزان اعتبار موردنیاز برای تجهیز سالن را مبلغ یک میلیارد تومان اعلام کردیم که در آنجا این وعده داده شد که اگر نصف این مبلغ را بتوانیم از فدراسیون اخذ کنیم مابقی را سازمان برنامه‌وبودجه استان پرداخت می‌کند اما فدراسیون بودجه‌ای در این حد ندارد که بخواهد به هیات پرداخت کند.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی ادامه داد: بودجه سالیانه فدراسیون ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۱ میلیارد صرف حقوق کارکنان، پرسنل و ازاین‌دست مسائل می‌شود و ۷۰۰ میلیون نیز صرف اعزام تیم‌ها به خارج کشور و هزینه‌های جاری دیگر می‌شود و پولی باقی نمی‌ماند.

وحیدی از سوی دیگر نداشتن میل اسپانسرها برای حمایت از ورزش دیر بازده ای چون ژیمناستیک را از دیگر مشکلات و دغدغه‌ها دانست و افزود: در ورزش ژیمناستیک در حد این‌که ژیمناست برود قهرمان شود و مبلغی به‌عنوان جایزه به وی تعلق بگیرد، حمایت صورت می‌گیرد و چون یک ورزش دیر بازده است نمی‌توان اسپانسر مناسبی جذب کرد.

وی مراسم افتتاحیه سالن را منوط به تجهیز حداقلی سالن عنوان کرد و ادامه داد: بعد از تخریب سالن ملت، دفتر هیات در مجموعه ورزشی علیدخت است و بعد از تحویل سالن ژیمناستیک در استادیوم دفتر هیات استان و شهرستان به آنجا منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳