مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه شهر قم شش هزار و ۹۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، افزود: قم یکی از استان‌های زیارتی و توریستی بوده و طلاب و دانشجویان آن از بیش از ۱۰۰ کشور جهان هستند و ارتباطات و تعاملات در قم نگاه بین‌المللی دارد.

لقمان پور با اشاره به نقش اساسی مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ابراز کرد: یکی از راه‌های تجلیل از شهدا نامگذاری خیابان‌ها و معابر است که این مهم نیز با حمایت شهرداری و شورا با یک طرح جدید در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری نهادهای مختلف ازجمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کنگره شهدا، سپاه، ارتش، ناجا و سایر ادارات استان، پشتیبانی از اجرای طرح نصب تصاویر شهدا بر روی تابلوهای معابر شهری را بر عهده دارد، گفت: این برنامه ارزشمند که بخش اجرایی آن را شهرداری بر عهده دارد اقدامی تحسین‌برانگیز و ارزشمند است.

لقمان پور با اشاره به اینکه قم خواستگاه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس از طریق لشکر ۱۷ علی ابی ابیطالب(ع) هدایت جنگ توسط رزمندگان پنج استان کشور با فرماندهی سرلشکر شهید زین‌الدین انجام می‌شد.

وی یادآور شد: امروز می‌خواهیم به شهدا بگوییم اگر روزی از انقلاب و نظام دفاع کردید ما قول می‌دهیم که مدافعان خوبی باشیم، عکس ، نام و نشان شما را برای جوانان به یادگار بگذاریم.