به گزارش پایگاه خبری ربیع،  علی نیک از تجهیز سه هزار تاکسی درون‌شهری به پرداخت الکترونیکی کرایه از طریق سیستم “کیو. آر. کد” خبر داد و اظهار داشت: باوجود مجهز شدن ۸۰ درصد از تاکسی‌های فعال استان قم به سیستم پرداخت الکترونیک، تراکنشی با میزان بسیار پایین اتفاق افتاده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری قم بهره‌برداری درست از این سیستم را
نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق دانست و افزود: بهره‌برداری درست از این سیستم می‌تواند در کاهش
آلودگی و کنترل بیماری کمک‌کننده بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه
در استفاده درست از این سیستم هستیم.
نیک سپس به نحو استفاده از این سیستم اشاره کرد و گفت: با دانلود سامانه قمیار و واردکردن گزینه پرداخت الکترونیکی می‌توان به‌راحتی عملیات پرداخت را در هنگام استفاده از تاکسی‌ها انجام داد.
عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری در سال ۹۹
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌های درون‌شهری در سال ۹۹ افزایش نیافته است، عنوان کرد: اگر قرار باشد مطابق با تورم، نرخ
کرایه‌ها تعیین شوند قیمت‌ها افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: از سال گذشته تاکنون نرخ تورم بسیار زیاد بوده و تأثیر دو تا سه برابری در افزایش قیمت لوازم‌یدکی داشته و در حال حاضر هزینه نگهداری یک دستگاه خودرو بیش از دو برابر شده است.
نیک به نرخ بنزین نیز اشاره و تصریح کرد: تنها هزینه سوخت در یک سال اخیر ثابت مانده است اما بااین‌وجود به دلیل یکسری ملاحظات، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری افزایش نیافته و آخرین تغییر برای اواخر سال ۹۸ بوده است.
وی حذف یک مسافر در تاکسی‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا نیز یادآور شد و گفت: در
تاکسی‌ها، حذف یک مسافر و تقسیم کرایه بین سایر مسافرها به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و درواقع افزایش نرخی وجود نداشته است.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از آسیب حداکثری بخش حمل‌ونقل از زمان شیوع
ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: رانندگان تاکسی در این فاصله بیشتر از قبل آسیب‌پذیر شده و
مشکلات معیشتی و درآمدی بسیاری دارند.
نیک اضافه کرد: تقریباً هشت هزار راننده در سطح شهر در حال فعالیت هستند که کمک کوچک
۱۰۰هزارتومانی نیز به این قشر مبلغ قابل‌توجهی است.
وی تأکید کرد: متأسفانه به علت هزینه‌های بالا نتوانستیم کمکی به همه خانواده تاکسیرانی داشته و از بین آن‌ها تعدادی را که مستأجر هستند شناسایی کرده و در دو تا سه مرحله بسته معیشتی به این دوستان تقدیم شد.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم به کاهش مسافر در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در دو ماه نخست سال جاری نزدیک به ۶۰ تا۷۰ درصد کاهش مسافر داشتیم.
نیک ادامه داد: اما در ماه‌های بعدی این میزان کمتر شده و در اسفندماه که جزو روزهای خوب
کاری رانندگان بوده نسبت به مدت مشابه آن در سال‌های قبل از ۹۸، بین ۳۰ تا ۴۰درصد کاهش
سفر و مسافر ثبت‌شده است.