به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند تجهیزات INMARSA و MARINECOMMANDER که از جدیدترین و بروزترین تجهیزات کمک ناوبری در جهان می باشند، بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد .

ابراهیمی با بیان اینکه واحدهای عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد مضطر در دریا دارد اظهار داشت: اکنون تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در استان سیستان و بلوچستان فعال بوده که خدمات لازم را به درخواست کنندگان در دریا ارائه می کند .

وی گفت: سیستم جدید کمک ناوبری با توجه به اجراء هوشمندسازی تجهیزات مخابراتی، شامل ۵ تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی خودکار کشتی (AIS) ، وی. اچ. اف (VHF) ، دستگاه عمق یاب کشتی (Echo sounder) ، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه می باشد .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: تجهیزات جدید دارای قابلیت ارسال پیام و برقراری ارتباط شناورها با ایستگاه به راحتی و به صورت ارتباط صوتی است .

وی تصریح کرد: سیستم های فوق به دلیل اعزام شناور جستجو و نجات این اداره کل به آب های آزاد و ورود به مناطق اقیانوسی و حاره ای نصب شده است تا بدینوسیله این شناور امکان برقراری ارتباط کامل را از هر نقطه ای از اقیانوس با مرکز جستجو نجات دریایی بندر چابهار (MRCC) داشته باشد .

ابراهیمی در ادامه با اشاره به این که تمرکز فعالیتهای شناورهای صیادی و تجاری استان بر روی اقیانوس هند و دریای عمان بوده و این سیستمها جهت هر چه بهتر و سریعتر انجام گرفتن عملیاتهای جستجو و نجات دریایی استفاده خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با توجه به تعداد بالای عملیاتهای جستجو و نجات دریایی و گستردگی منطقه تحت پوشش جهت این عملیاتها، اقدام به خرید شناور جدید جستجو و نجات با قابلیتهای جدید و بروز دنیا نموده که در نیمه دوم سال ۹۷ به تیمهای عملیاتی این اداره کل ملحق خواهد گردید.

انتهای پیام/