به گزارش پایگاه خبری ربیع، در دومین ایده‌کاپ شهرداری اصفهان به مدیریت بخش خلاقیت و فناوری‌های نوین و همکاری معاونت مالی و اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با محوریت درآمدهای شهری اصفهان که با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شد، ۶ ایده و ۶ طرح معرفی شدند.
حسین قورچانی، مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال درآمدهای پایدار است، راه‌اندازی سامانه ثبت ایده و طرح را در این راستا اعلام کرد.
وی افزود: ایده‌کاپ در دو قالب ایده و طرح با همکاری سازمان‌های مرتبط شهرداری به‌ویژه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود.
وی استقبال از پروژه‌های کوچک را مؤثرتر از شعارهای بزرگی که هیچ‌گاه فرصت کافی برای اجرای آنها نبوده، دانست و خاطرنشان کرد: ایده‌های کوچک می‌توانند درآمدهای پایدار شهری را تجمیع کنند.
وی ایده‌ای را ارزشمند خواند که بخشی از معضل درآمد شهری را حل کند و برای شهر کاربردی باشد.
نادر آخوندی، مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان، با اشاره به جمعیت روزافزون شهری گفت: با توجه به ناهنجاری‌ها و شرایط سخت حاکم بر شهرها، لزوم توسعه پایدار و منابع پایدار مطرح می‌شود و منابع پایدار باید از عوارض واقعی تأمین شود.
آخوندی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰درصد درآمد شهری به سمت تراکم رفته که درآمد جالبی نیست و نمی‌تواند تکافوی درآمد شهرداری را داشته باشد، تصریح کرد: مشارکت مردم با شفافیت و اطلاع از برنامه‌های شهرداری تحقق می‌یابد.
وی گفت: دولت، شهرداری را نهادی مستقل می‌شناسد که محدودکردن درآمدها، قوانین دست و پاگیر، محدودیت شورا و موارد دیگر موانعی در مقابل جذب درآمد شهرداری محسوب می‌شوند. آخوندی ۵ هزار میلیارد تومان در تراکم را که هر روز تلاطم دارد، باعث چالش‌های فراوانی برای شهرداری عنوان کرد و افزود: کیفیت درآمدها برای ما مهم است.