به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در جلسه کار گروه توسعه صادرات که چهارشنبه در سالن امام رضا (ع)فرمانداری برگزار شد با اشاره به دستورالعمل ارزی گفت: در روزهای اخیر در رابطه با بازگشت ارز ناشی از صادرات تصمیم جدیدی اتخاذ شده است که بر اساس آن تمامی صادر کنندگان کالا و خدمات مکلف به بازگشت ارز حاصل از فروش محصول و خدمت خود به سامانه نیما هستند و تنها واحدهای صنعتی که در این سامانه فعال باشند می توانند از خدمات پولی و بانکی کشور بهره مند شوند.

سیجانی گفت: به منظور قدردانی از فعالان چرخه اقتصادی استان، آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم پنجشنبه هفته آینده با تقدیر از ۱۶ صادرکننده نمونه، برگزار می شود.

وی ادامه داد: نفوذ به بازارهای جدید و حفظ آن، رعایت استانداردهای کیفی کار، برند سازی و فعالیت های تبلیغی از جمله ملاک های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان برتر استان است.

وی افزود: صنایع دستی و فرش دستباف، صنایع غذایی، فلزات و صنایع وابسته، صنایع شیمیایی، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی استان می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ارزش صادرات استان، ۱۲۸ میلیون دلار بوده است که تلاش برای افزایش قابل توجه این رقم تا پایان سال با جدیت ادامه دارد.

محمود سیجانی افزود: افغانستان، امارات، ترکیه، کره جنوبی، عراق و هند مهمترین کشورهای هدف مشترک صادراتی و وارداتی استان قم هستند که باید با کشف بازارهای جدید بر تعداد کشورهای شریک تجاری استان، افزوده شود.

وی ادامه داد: تجربه موفق برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی قم در کشورهای مختلف از جمله لبنان نشان داد، با انجام اقدام های کارشناسی و بهره گیری از عنصر تبلیغات می توان در بازارهای جهانی حضوری فعال داشت و این روند در آینده با قدرت بیشتری ادامه می یابد.

نمایشگاه توانمندی های اقتصادی استان قم از بیست و یکم تا سی ام مهرماه سال جاری در قالب ۴۲ غرفه در لبنان دایر شد.