به گزارش پایگاه خبری ربیع،هواپیمایی لوفت هانزا با شرکت ۳Spin برای ارائه یک تجربه واقعیت مجازی منحصر به فرد شامل نقشه های ۳D از بالای کوه ها، دریاچه ها و شهرها در زمان واقعی همکاری می کند. لوفت‌ هانزا هدف از این همکاری را بهبود تجربه مشتری دانسته است و در این سیستم از یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند و عینک‌های ویژه واقعیت مجازی استفاده می کند.

اخیرا این شرکت به سیستمی مجهز شده است که فعلا اختصاص به مسافران پروازهای دوبی – آلمان دارد و این افراد می توانند مناظری که در حال عبور از روی انها هستند به صورت سه بعدی در هدستهای خود مشاهده کنند.

در آینده ای نزدیک شنیدن این عبارت عجیب نیست که “خانم ها و اقایان پس از بستن کمربند ایمنی خود، صندلی خود را در موقعیت صحیح قرار داده، هدست های واقعیت مجازی را روی سر گذاشته و از سفر خود لذت ببرید!”

در حال حاضر این عبارات توسط مهمانداران خطوط هواپیمایی دوبی لوفت هانزا از سیستم صوتی پخش می‌شود. این کار از طریق فناوری واقعیت مجازی صورت می‌گیرد و طی آن مسافران در حال پرواز در آسمان، می‌توانند خود را به یک تور سه بعدی جذاب مهمان کنند و در مناظر ۳۶۰ درجه ای غوطه‌ور شوند.

 رندرهای سه بعدی که توسط این هدست تهیه می شود، با کیفیت بالا تهیه شده و میتواند به مسافران آگاهی بیشتری در مورد مکان‌هایی که در حال پرواز روی ان هستند بدهد.  برای مثال هنگامی که از بالای شهر وین در حال پرواز هستید؛ میتوانید از کنسرتهایی که در سطح شهر در حال برگزاری است مطلع شوید و عکس و فیلم ۳۶۰ درجه نیز بگیرید.

جالب است که از هواپیمایی لوفت‌هانزا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان و حتی اتحادیه اروپا یاد می‌شود، و این ایرلاین در استفاده از فناوری‌ های نوین برای ارتقاء سطح خدمات خود مشهور است. مسافران پرواز LH630 از فرانکفورت به مقصد دبی، نخستین کسانی بودند که شانس تجربه این سیستم را داشتند. البته این اولین بار نیست که یک شرکت هواپیمایی از این تکنولوژی برای شگفت‌زده کردن مشتریان خود استفاده می‌کند. چندی پیش نیز امارات ایرلاین از نوعی سیستم واقعیت مجازی استفاده کرد که طی آن، افراد می‌توانستند به صورت سه بعدی در بخش‌های مختلف هواپیما گشت و گذار کنند و صندلی موردنظرشان را انتخاب نمایند.