به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حمیدرضا امیرخانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۹۹ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهرهای اصفهان ۶۵ مورد، قهجاورستان ۵ مورد، بهارستان ۹ مورد، کوهپایه، تودشک و قمصر هر کدام ۱ مورد، محمد آباد ۶ مورد، ورزنه ۲ مورد و کاشان ۹ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

از موارد مهم مربوط به شهر اصفهان طراحی محله ستار خوراسگان بود که جهت ارتقا کیفیت محله از طرف شهرداری اصفهان ارائه گردید.

و همچنین ۸ مورد تغییر کاربری به کاربری گردشگری که در راستای ارتقاء صنعت گردشگری مطرح گردید مورد تصویب قرار گرفت.

و در شهر بهارستان نیز تجدید طراحی ۷ مرکز محله واقع در فازهای ۲ و ۳ جهت بیشتر کردن کارایی کاربری‌های این مراکز محلات با توجه به نیاز ساکنان این محلات مطرح گردید.

از دیگر دلایل تجدید طراحی در این مراکز محلات در طی جلسه اینگونه اعلام شد که تا کنون هیچ گونه اقدامی روی این مراکز محلات انجام نگردیده و تبدیل به فضایی بایر در وسط منطقه مسکونی شده و به دلیل نبود خدمات در این منطقه نارضایتی برای ساکنین به وجود آمده است.