به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهرداد غضنفری در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب و نیاز جامعه از همان آغاز سال تکالیفی را برای خودمان در نظر گرفتیم تا بتوانیم در زمینه‌های اقتصادی خلأها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا مشکلات حوزه‌ای اقتصادی را شناسایی کردیم به‌طوری‌که ۷ برنامه و ۳۰ راهبرد را برای این مهم تعیین کردیم.

غضنفری افزود: یکی از اولویت‌های ما این بود که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور نرخ بیکاری استان ثابت بماند و بعدازاین کار به سمت کاهش آن پیش برویم که این کار بحمدالله صورت گرفت.

وی به تلاش تیم اقتصادی استانداری برای جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: در همین زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مشخص کردیم و تکالیفی را برای دستگاه‌ها ایجاد کردیم به‌طوری‌که هم‌اکنون حداکثر زمانی که سرمایه‌گذار منتظر می‌ماند ۴۵ روز است و در همین مدت مجوزهای لازم داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بابیان این‌که در حوزه اقتصادی هم با محدودیت منابع مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: محوریت کارهای اقتصادی بخش خصوصی است و تنها وظیفه دولت بسترسازی است اما بااین‌وجود حمایت‌های زیادی از تولیدکنندگان در این سال‌ها داشته‌ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی منابع بانکی را حامی تولیدکنندگان دانست و گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال منابع بانکی داریم که به‌خوبی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد البته در این زمینه بانک‌های خصوصی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند و رایزنی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته تا این بانک‌ها هم از تولیدکنندگان حمایت‌های لازم را انجام بدهند.

غضنفری افزود: علاوه بر این برای واحدهای اقتصادی بزرگ کارت سبز داده‌شده تا بدون وقت قبلی با استاندار دیدار کنند و مشکلات خودشان را حضوری بیان کنند.

وی افزود: در راستای افزایش صادرات اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به گمرک را نیز داشتیم که توانست درزمینهٔ صادرات مشکلات را مرتفع کند.