به گزارش پایگاه خبری ربیع، خرید ارسلان مطهری در نیم فصل، اتفاق خوبی برای استقلال بود. آن‌ها دربی تهران بدون حضور دیاباته هم توانستند دو گل به پرسپولیس بزنند و هر دو گل را هم، ارسلان مطهری زد. روز گذشته اما درباره مصدومیت قائدی، اوضاع فرق می‌کرد. مرتضی تبریزی جای او را در زمین مسابقه را گرفت و مثل دیگر بازی‌های فصل، در گلزنی ناکام بود. بدتر اینکه استقلال هم بعد ورود او نتوانست گلی بزند و در اولین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان متوقف شد.

آخرین گل تبریزی برای استقلال، به فصل گذشته برمی‌گردد. تبریزی این فصل در لیگ برتر، ۶ بازی برای استقلال به میدان رفته و ۴ بازی، بیشتر از یک نیمه بازی کرده است. هر ۴ بازی، استقلال نتوانست حریفانش را شکست دهد. او بازی رفت با ماشین سازی، پرسپولیس و ذوب آهن فیکس بود و بازی با نفت مسجدسلیمان همان نیمه اول به جای دیاباته مصدوم به زمین رفت. استقلال به پرسپولیس و ماشین سازی باخت و با نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن مساوی کرد. موفقیت‌های استقلال، دقیقا از زمان شکل گرفتن زوج دیاباته و قائدی آغاز شد.

در لیگ قهرمانان هم سهم تبریزی همان چند دقیقه پایان بازی مقابل الریان بود. امروز اما مصدومیت قائدی و نبود دیاباته، باعث شد دقیقه ۳۴ به زمین برود و باز هم، استقلال نتوانست پیروز شود تا رکورد بد این فصلش ادامه داشته باشد.

نکته بدتر، اینجاست که این فصل تبریزی نه تنها گلی نزده، که در ۳۶۶ حضور او در لیگ برتر، استقلال فقط دو گل زده است. بهترین خط حمله لیگ با میانگین هر ۴۴ دقیقه یک گل، وقتی تبریزی در زمین است هر ۱۸۳ دقیقه یک گل می‌زند. ۶ بازی آخری که تبریزی برای استقلال به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته، از زمان ورودش آن‌ها نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. در لیگ قهرمانان هم ۵۷ دقیقه حضور او در زمین، با صفر گل زده برای استقلال همراه بوده است.

در جام حذفی، تبریزی دوباره فرصت بازی برای استقلال را پیدا کرد و مقابل دو تیم غیر لیگ برتری گل ریحان و فجر سپاسی هم نتوانست گلی بزند. البته این دو مسابقه، این حسن را داشت که دیگر بازیکنان استقلال در حضور او توانستند یک گل به گل ریحان و ۳ گل به فجرسپاسی بزنند.

با این شرایط و این آمار، استقلالی‌ها باید امیدوار باشند هر چه زودتر، حداقل یک نفر از بین دیاباته و قائدی به ترکیب استقلال برگردند. وگرنه مثل بازی امروز، شاید آن‌ها در مسابقه با تیم‌های نه چندان بزرگ هم به مشکل بخورند.