به گزارش پایگاه خبری ربیع، جواد صدیقیان با اشاره به بازدید چند هفته گذشته کارشناسان صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان، اظهار کرد: شرایط توسعه سه کارگاه صنایع دستی آران و بیدگل در این بازدید مورد تایید قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل، پشتیبانی از مشاغل خانگی هم‌زمان با فعالیت در حوزه صنایع دستی را از ویژگی‌های کارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: چندین کارگر ثابت و ۱۰ کارگر مشاغل خانگی در این سه کارگاه مشغول فعالیت هستند که در مجموع برای ۳۸ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دو کارگاه در تولید چرم دست دوز و یک کارگاه نیز در حوزه هنر سفال‌گری فعالیت می کنند.

صدیقیان صنایع دستی را مظلوم‌ترین حوزه در سازمان میراث فرهنگی توصیف کرد و افزود: ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی صنایع دستی می تواند در حمایت از این حوزه تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل، ابراز امیدواری کرد: با ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان و ادامه پشتیبانی میراث فرهنگی، مسیر توسعه و تجهیز این کارگاه ها هموارتر شود.

بیش از ۱۵۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در آران و بیدگل فعالیت دارند و شعربافی، زربافی، چادرشب بافی، سفالگری، گیوه دوزی و خرجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی شهرستان به حساب می آید.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری